جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
سلامت نیوز: دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه جای اورژانس روانپزشکی در کشورمان خالی است، گفت: به علت ایجاد نشدن چنین نهادی بسیاری از روانپزشکان بالینی در مشاغلی غیرمرتبط با تخصص خود اشتغال به کار دارند.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خانه ملت، اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا نهادی با عنوان اورژانس روانپزشکی فعال است که در مواقع مورد نیاز به اشخاص کمک و یاری می رساند؛ اما متاسفانه در کشور ما هنوز اورژانس روانپزشکی هیچ جایگاهی ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اگر فردی قصد انجام خودکشی داشته و یا به یک بحران روحی دچار شده باشد؛ باید روانپزشکان بالینی و روانشناسان وی را از آسیب رساندن به خود بازدارند.

وی وجود اورژانس اجتماعی را موجب افزایش سلامت روانی جامعه دانست و تصریح کرد: بهترین افرادی که می توانند به افزایش سلامت روحی و روانی افراد جامعه کمک کنند روانپزشکان بالینی هستند که اگر در قالب یک نهاد اجتماعی مانند اورژانس روانپزشکی سازماندهی شوند، قطعا کارآیی و کارآمدی بهتری خواهند داشت.

سعیدی با انتقاد از فراهم نشدن بستر اشتغال برای روانپزشکان بالینی و روانشناسان گفت: متاسفانه به علت ایجاد نشدن نهادی مانند اورژانس روانپزشکی بسیاری از روانپزشکان بالینی در مشاغلی غیرمرتبط با تخصص خود اشتغال و فعالیت دارند.

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر ضرورت ایجاد اورژانس روانپزشکی در کشور عنوان کرد: مسئولان ذیربط باید ایجاد اورژانس روانپزشکی را جدی بگیرند و امکانات و تجهیزات لازم را برای راه اندازی چنین نهادی فراهم کنند.

وی ایجاد اورژانس روانپزشکی را نیازمند ارائه طرح از سوی نمایندگان مجلس و یا لایحه توسط دولت دانست و افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان می توانند طرحی را در مورد راه اندازی اورژانس روانپزشکی به مجلس ارائه دهند.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: البته اگر دولت و به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لایحه ای را در این زمینه به مجلس ارائه دهد بسیار نتیجه بخش تر خواهد بود زیرا ضمن اعمال نظر دولت، کارشناسی لازم نیز در مورد آن انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha