دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5436

مرکز کنترل بیماری‌های بلژیک اعلام کرد در شش ماهه نخست سال، 104 نفر به بیماری سیاه سرفه دچار شده‌اند.

 این افزایش در نیمه نخست سال ، به نسبت نیمه نخست سال گذشته نزدیک به دو برابر بوده است.

این آمارها، نگرانی مسولان بهداشتی بلژیک را به‌همراه داشته، تاجایی که از شهروندان خواسته‌اند خود را نسبت به این بیماری واکسینه کنند. این بیماری خطرناک و مسری از نظر علائم تا حدودی شبیه سرماخوردگی استو بنابراین برخی از افراد، آن را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند.

اما در حقیقت این بیماری که از خانواده بیماری‌های عفونی است با سرفه‌های زیاد همراه بوده که گاهی اوقات، وجود این سرفه های پیاپی، سبب ایجاد تهوع و استفراغ در بیمار می‌شود که در مراحل پیشرفته بیمار را به سوء تغذیه دچار می‌کند و ممکن است در کودکان کشنده باشد.

بر اساس این آمارها همچنین، بیش از 90 درصد از نوزادان بلژیکی در حال حاضر در برابر سیاه‌سرفه،واکسینه شده‌اند اما اشکال اینجاست که این واکسن سبب ایجاد مصونیت  مادام العمر نمی‌شود و در مواردی، وجود بیماری در والدین، سبب انتقال آن به نوزادان می‌شود.

به همین دلیل،در برخی از کشورها افراد را برای بار دوم در نوجوانی هم واکسینه می کنند تا در برابر این بیماری بیشتر مصون بمانند که به گفته ی پزشکان بهترین راه مبارزه با بیماری است.
در این میان، دانشمندان بلژیکی از دولت خواسته‌اند تا واکسینه شدن علیه این بیماری را در نوجوانی، برای تمامی شهروندان اجباری کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha