سلامت نیوز: بر طبق نتایج مطالعات اخیر ، سالانه 16 تا 18 درصد به شمار افراد نیازمند دیالیز افزوده می شود و این بیماران نیاز جدی و فوری به امکانات درمانی دارند.

مهدی روستایی، متخصص نفرولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: بیماری کلیه یک بیماری خاموش و بی سر و صدا است و اغلب مبتلایان به آن تا مراحل پیشرفته آن، اطلاعی از بیماری خود ندارند.

وی افزود: به دلیل نبود علائم مشخص، مبتلایان به بیماری های کلیوی از مشکل خود بی خبر هستند، به همین دلیل اقدام خاصی برای پیشگیری از تشدید و درمان بیماری خود انجام نمی دهند.

روستایی اظهار داشت: در صورتی که مشکل کلیوی در مراحل اولیه بیماری تشخیص داده شده و تحت درمان قرار گیرد، روند بیماری بسیار آهسته شده و احتمال مزمن شدن بیماری کلیوی تا حد زیادی برطرف می شود.

وی با اشاره به افزایش مبتلایان به نارسایی های مزمن و شدید کلیوی در سال های اخیر تصریح کرد: مبتلایان به این بیماری در مراحل پیشرفته نارسایی احتیاج به درمان های تخصصی همچون دیالیز دارند.

روستایی تاکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات اخیر، سالانه 16 تا 18 درصد به شمار افراد نیازمند دیالیز در کشور افزوده می شود و در واقع این بیماران نیاز جدی و فوری به امکانات درمانی دارند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 15 هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارد که این آمار با سرعت قابل ملاحظه ای در حال افزایش است.

روستایی یادآور شد: با شناسایی عوامل مرتبط با بیماری های کلیوی می توان به میزان بسیار زیادی از این بیماری ها به ویژه مزمن شدن آن پیشگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد: دیابت و فشار خون بالا دو علت  اصلی بروز بیماری های کلیوی است که با کنترل آنها می توان خطر ابتلا به بیماری ها و نارسایی های کلیوی را تا حد زیادی کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha