سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس٬ در واکنش به تدوین طرح دوفوریتی بیمه همگانی درمانی و اجتماعی از سوی نمایندگان٬ گفت: احکام تجمیع بیمه و تشکیل سازمان بیمه سلامت که در برنامه پنجم دیده شده با این طرح مغایرت دارد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس٬ در واکنش به تدوین طرح دوفوریتی بیمه همگانی درمانی و اجتماعی از سوی نمایندگان٬ گفت: احکام تجمیع بیمه و تشکیل سازمان بیمه سلامت که در برنامه پنجم دیده شده با این طرح مغایرت دارد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ در واکنش به تدوین طرح دوفوریتی بیمه همگانی درمانی و اجتماعی از سوی نمایندگان٬ اعلام کرد: به طور حتم تدوین و تصویب این‌گونه طرح‌ها، خلاف برنامه پنجم توسعه بوده و موازی‌کاری با قانون‌های قبلی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه مجلس با افزایش تعداد بیمه‌ها مخالف است٬ افزود: در صورتی که طرحی در رابطه با بیمه همگانی درمانی و اجتماعی به مجلس ارائه شود٬ به طور حتم بخش درمان آن حذف می‌شود؛ چون احکام تجمیع بیمه و تشکیل سازمان بیمه سلامت در برنامه پنجم دیده شده  و با این طرح مغایرت دارد.

این نماینده مجلس نهم٬ یاد‌آور شد: تصویب طرح دوفوریتی بیمه همگانی درمانی و اجتماعی هیچ توجیه قانونی و کارشناسی ندارد٬ اما بررسی‌ها و اظهار نظرهای نهایی باید در کمیسیون‌های تخصصی اعلام شود.

وی با اشاره به وجود بیمه چند لایه اجتماعی  و بیمه همگانی در قانون برنامه پنجم توسعه٬ بیان کرد: افزایش قوانین موازی و مشابه در کشور به‌ویژه در حوزه اجتماعی تبعات و مشکلات بسیاری را به‌دنبال دارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: در طرح دو فوریتی بیمه همگانی درمانی و اجتماعی مقرر شده که اعتبارات این طرح از منابع هدفمند کردن یارانه استفاده شود٬ اما به طور حتم این امر ممکن نیست زیرا هم‌اکنون هزینه‌ها بیشتر از درآمدها است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس٬ با اعلام اینکه نمایندگان باید به دنبال تصویب قوانین کارآمد باشند٬ تاکید کرد: هم‌اکنون در حوزه اجتماعی قانون به اندازه کافی است٬ از طرف دیگر دولت هم در قوانین قبلی قدرت مانور بسیاری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha