سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر اینکه ارتباط میان داروسازان و بیماران به‌وسیله داروخانه‌ها صورت می‌گیرد٬ گفت: در صورت بروز مشکل برای این‌گونه‌ مراکز٬ به‌طور حتم بازار دارویی کشور دچار آشفتگی بسیاری می‌شود.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از وضعیت نامناسب داروخانه‌های کشور٬ افزود: متأسفانه این مراکز در چند سال اخیر با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو شده‌اند.

نماینده مردم کردکوی٬ بندر گز و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: تأخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها و همچنین مالیات‌هایی که برای داروخانه‌ها بسته می‌شود، موجب شده تا هزینه‌ها بیشتر از درآمدشان شود و در نتیجه داروخانه داری برای داروسازان منفعتی نداشته باشد.

این نماینده مجلس نهم٬ با بیان اینکه گران شدن دارو٬ داروخانه‌داران را هم با مشکل روبه‌رو کرده است٬ تصریح کرد: هم‌اکنون داروخانه‌داران قادر به تأمین و خرید داروهای مورد نیازشان نیستند٬ که این امر کمبود دارو در این مراکز را به‌دنبال دارد.

وی افزود: متأسفانه داروخانه‌های کشور در شرایط نامطلوبی به سر می‌برند و مسئولان نیز هیچ توجهی به مشکلات عدیده این صنف ندارند.

نظری‌مهر با تأکید بر اینکه ارتباط میان داروسازان و بیماران به‌وسیله داروخانه‌ها صورت می‌گیرد٬ یاد‌آور شد: در صورت بروز مشکل برای این‌گونه‌ مراکز٬ به‌طور حتم بازار دارویی کشور دچار آشفتگی بسیاری می‌شود.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ بر لزوم افزایش حمایت‌ها از داروخانه‌های کشور تأکید کرد و گفت: وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی باید با برنامه‌ریزی از این مراکز حمایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha