سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اندک بودن مربی بهداشت در مدارس کشور، گفت: استخدام مربی بهداشت باید در تمام مدارس کشور به‌خصوص مناطق محروم انجام شود.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اندک بودن مربی بهداشت در مدارس کشور، تصریح کرد: طبق استاندارد باید به ازای هر ۲۵۰ دانش‌آموز یک مربی بهداشت در مدارس وجود داشته باشد که البته به این استاندارد نیز انتقاداتی وارد است. اما همین استاندارد در مدارس کشور اجرا نمی‌شود. در شرایط حال به ازای هر ۱۰۰۰ دانش‌‌آموز یک مربی بهداشت در مدارس مستقر است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش موضوع بهداشت را آنگونه که باید باشد در اولویت قرار نداده‌اند و جدی نگرفته‌اند، ادامه داد: البته نمی‌توان تمام اشکالات را به سمت مسئولان آموزش و پرورش روانه کرد چرا که اهتمام جدی و لازمی نیز از سوی والدین در خصوص رصد اطلاعات بهداشتی ـ پزشکی فرزندانشان صورت نمی‌گیرد.

وی نظارت بر بوفه‌های مدارس را بسیار ضعیف برشمرد و افزود: بسیاری از بوفه‌هایی که در مدارس مستقر هستند به جای تأکید برسلامت اغذیه، بیشتر به سود‌آوری توجه  دارند.

این نماینده مجلس نهم به ناکافی بودن مربیان بهداشت در مدارس اشاره و بیان کرد: استخدام مربی بهداشت باید در تمام مدارس انجام شود.

سلیمی گفت: در بحث کیفیت بخشیدن به فضاهای آموزشی و سرویس‌های بهداشتی مدارس، سازمان نوسازی اقدامات خوبی را انجام داده اما با این وجود هم برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس درباره وضعیت فضاهای آموزشی و بهداشتی مدارس روستایی، یادآور شد: فضاهای آموزشی و بهداشتی مدارس روستایی با مشکلات جدی روبرو است که البته برای رفع این مشکلات اقدامات خوبی انجام شده که امیدواریم ادامه یابد.

وی با بیان اینکه مشکلات سرویس‌های بهداشتی، بوفه‌ها و آبخوری‌های مدارس شهرها و استان‌ها نسبت به روستاها کمتر است، افزود: مدارس شهر تهران در این زمینه از وضعیت بهداشتی بهتری برخوردار هستند.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: باید به فضاهای آموزشی و بهداشتی مدارس روستایی و مناطق محروم رسیدگی کامل شده ضمن اینکه توزیع اقلام بهداشتی به این مدارس نیز باید با سرعت بیشتری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha