یك متخصص پوست گفت: استفاده از ضد آفتاب در همه سنین ضروری است.

دكتر علیرضا محبی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدیهی است سنین پایین بویژه از دو تا ‪ ۱۲‬سالگی بهترین زمان استفاده از كرم‌های ضد آفتاب برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی از جمله لكه‌های پوستی و پیری زودرس پوست است.

وی گفت: افرادی كه گمان می‌كنند به علت لطیف بودن پوست كودكان استفاده از كرم ضد آفتاب برای پوست آنها مضر است در اشتباه هستند زیرا پیری پوست از همان روز دوم تولد آغاز می‌شود.

وی استفاده از ضد آفتابهای مخصوص بچه با ‪ ۳۰ SPF‬را مناسب كودكان ذكر كرد و گفت: والدین باید برای تمام كودكان بویژه افرادی كه دارای پوست روشن و سفید هستند از همان دوران كودكی برای پیشگیری از ابتلا به عوارض پوستی از جمله جوش ، لكه‌های سیاه و قرمز ، كك و مك و سایر عوارض جدی از ضدآفتاب استفاده كنند.

وی با اشاره به این كه هر قدر هوا گرم تر و نور مستقیم تر باشد نیاز به استفاده از ضد آفتاب بیشتر می‌شود استفاده از كلاههای لبه دار و پرهیز از نشستن زیر چراغ‌ها و نورهای مهتابی سفید برای محافظت از پوست را ضروری دانست.

وی بر لزوم جایگزین كردن لامپ‌های زرد كم مصرف به جای لامپ‌های سفید و مهتابی كم مصرف در منازل و خودداری از قرار گرفتن مستقیم در زیر نور خورشید بویژه در ساعات بین ‪ ۱۱‬تا دو بعدازظهر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی تاكید كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha