سلامت نیوز: محققان بر اساس تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند که ماده دی استیل به عنوان طعم دهنده کره باعث تشدید بیماری آلزایمر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این تحقیقات حاکی است مواجهه زیاد با چاشنی‌های کره نظیر دی استیل موجب آسیب دیدگی مغز می‌شود.

بر اساس این تحقیقات، کار با  دی استیل می‌تواند خطر تجمع پروتئین در مغز را نظیر بیماری آلزایمر افزایش دهد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد: مواجهه با چاشنی‌های کره مصنوعی با نام دی استیل می‌تواند تاثیرات مخرب پروتئین موجود در مغز را که موجب بیماری آلزایمر می‌شود؛ تشدید کند.

محققان خاطرنشان کردند: دی استیل برای دادن طعم و بوی کره به غذاهای معمولی مثل مارگارین، اسنکها، شکلات، محصولات پخته شده، غذای حیوانات اهلی و سایر فرآورده ها استفاده می‌شود.

مطالعات قبلی نشان داده بود: کارگرانی که در کارخانه‌های ذرت بو داده و چاشنی‌های غذایی کار می‌کنند و با دی استیل در تماس هستند؛ احتمالاً دچار بیماریهای تنفسی و سایر مشکلات می‌شوند.

ساختار دی استیل مشابه ماده‌ای است که سبب می‌شود پروتئین‌های بتا آمیلوئید با هم در مغز تجمع پیدا کنند. محققان می‌گویند که این تجمع نشانه بیماری آلزایمر است.

محققان متوجه شدند: دی استیل، مقدار بتا آمیلوئید تجمع یافته در مغز را افزایش می‌دهد.

این ماده تاثیرات مخرب پروتئین بتا آمیلوئید روی سلولهای عصبی رشد یافته در شرایط آزمایشگاه را بدتر می‌کند.

دی استتیل مورد استفاده در این آزمایش به میزانی که کارگران کارخانه با آن سر وکار دارند، بود.

محققان خاطرنشان کردند: سایر آزمایشها نشان داد که دی استیل از دیواره خون در مغز که به محافظت مغز در برابر مواد خطرناک کمک می‌کند، عبور می‌کند.

بر اساس این تحقیقات، دی استیل مانع از آن می‌شود تا یک پروتئین سودمند از سلولهای عصبی محافظت کند.

یکی از محققان با نام روبرت ونیز و همکارانش نتیجه گیری کردند که مواجهه شدن زیاد با دی استیل احتمال مسمویت عصبی برای این کارگران را هم در پی دارد.

مرکز تحقیقات طراحی دارو در دانشگاه مینه سوتا بودجه این تحقیقات را تامین کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha