سلامت نیوز: دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید اورژانس ایران به استانداردهای جهانی نزدیک شود، گفت: باید به نسبت جمعیت کشور نیروی امدادگر برای اورژانس درنظر گرفته شود.

عباس قائید رحمت در گفت‌وگو با خانه ملت، اظهار داشت: به گفته مسئولان اورژانس کشور، تعداد  نیروهای امدادگر این نهاد کمتر ازمیزان مورد نیاز است و باید به حدود دو برابر افزایش یابد که این موضوع نشان می‌دهد اورژانس کشور هنوز فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که در دنیا به ازای تعداد جمعیت چه میزان پایگاه و نیروی امدادی اورژانس در نظر گرفته می‌شود و ما هم مطابق با این استانداردها به تعداد نیروهای امدادگر اورژانس بیافزاییم.

وی با تاکید بر اینکه برای عملکرد بهتر اورژانس سرعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: همانطور که از نام اورژانس مشخص است در آن فوریت‌های پزشکی مطرح می‌شود و از آنجا که با جان انسان‌ها سر و کار دارد نباید زمان طلایی نجات جان یک فرد حادثه دیده و بیمار از دست برود.

قائید رحمت با مد نظر قرار دادن سرعت و زمان عنوان کرد: ازدست دادن زمان توسط اورژانس به معنای از بین رفتن جان یک انسان است؛ از همین رو باید امکانات به گونه‌ای برای این نهاد فراهم شود که امدادگران دراولین زمان ممکن، در سر صحنه حادثه حضور داشته باشند.

این نماینده مجلس نهم انجام وظایف بهتر اورژانس و امدادگران آن را در گروی فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم دانست و اعلام کرد: اگر انتظارداریم که اورژانس به بهترین شکل ممکن وظایف خود را در قبال نجات بیماران و مصدومان انجام دهد؛ باید تجهیزات و امکانات لازم دراختیار آن قرار بگیرد.

دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث نیروی انسانی در اورژانس از اهمیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: موضوع به روز کردن آموزش امدادگران اورژانس بسیار مهم است زیرا اگر امدادگران از آموزش‌های به روز بهره‌مند باشند؛ می‌توانند به درستی به وظایف خود در مورد نجات جان بیماران و مصدومان عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha