سلامت نیوز: رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع چگونگی اقدام سرپرستان خانوارها برای ثبت نام در برنامه پزشك خانواده را تشریح كرد.

دكتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی اقدام خانواده‌ها برای ثبت‌نام در برنامه پزشك خانواده، گفت: سرپرست خانواده با مراجعه به پایگاه مجری پزشك خانواده یا سایت www.1590.ir می‌توانند برای خود و سایر اعضای خانواده در برنامه پزشك خانواده، ثبت‌نام كنند.

وی افزود: همچنین اجازه داده شده در برخی از موارد خاص، برخی از اعضای خانواده، پزشك دیگری را به عنوان پزشك خانواده انتخاب كنند. به عنوان مثال «طرح انطباق» یكی از مواردی است كه یك عضو از خانواده می‌تواند پزشك دیگری را به عنوان پزشك خانواده برگزیند.

شریعتی در توضیح «طرح انطباق»، گفت: این امكان فراهم شده كه زنان و مردان در یك خانواده، پزشكان خانواده هم‌جنس خود را انتخاب كنند.

رییس ستاد اجرایی پزشك خانواده درباره چگونگی ثبت‌نام خانواده‌های بی‌سرپرست یا بدسرپرست در برنامه پزشك خانواده نیز گفت: برای ورود افراد به برنامه پزشك خانواده دو حالت متصور می‌شود؛ یا فرد تحت پوشش بیمه قرار دارد یا از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیست. امسال با اعلام دستگاه‌های حمایتی از جمله كمیته امداد و سازمان بهزیستی، این اجازه داده شده كه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای كه از توانایی مالی كافی برخوردار نیستند، به صورت 100 درصد رایگان تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند. به این ترتیب افراد برای ورود به برنامه پزشك خانواده حتما تحت پوشش بیمه بوده و از دفترچه بیمه برخوردار خواهند بود.

وی در پایان گفت: به این ترتیب هر كسی كه در دفترچه بیمه فرد به عنوان سرپرست تلقی شده، حق انتخاب پزشك خانواده را خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha