معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انتقاد و هشدار نسبت به رعایت نکردن اصول بهداشتی توسط بسیاری از مراکز تهیه غذا (کترینگ‌ها) گفت: متأسفانه تعداد کترینگ‌های غذایی غیرمجاز بیشتر از کترینگ‌های مجاز است.

سلامت نیوز: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انتقاد و هشدار نسبت به رعایت نکردن اصول بهداشتی توسط بسیاری از مراکز تهیه غذا (کترینگ‌ها) گفت: متأسفانه تعداد کترینگ‌های غذایی غیرمجاز بیشتر از کترینگ‌های مجاز است.

احمدرضا فرسار در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تعداد کترینگ‌های غذایی غیرمجاز که آمار آنها از تعداد کترینگ‌های مجاز بیشتر است، اظهار داشت:‌ متأسفانه اغلب اصول بهداشتی در این کترینگ‌های غیرمجاز رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 120 تا 150 کترینگ غذایی در زیر مجموعه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت می‌کنند، افزود: معاونت امور بهداشتی فقط وظیفه رسیدگی به امور بهداشتی این کترینگ‌ها را برعهده دارد و از نظر بررسی جواز صدور این کترینگ‌ها که بر عهده اتحادیه‌های مربوطه است طبق قانون نمی‌تواند ورود کند.

فرسار تصریح کرد: متأسفانه به دلیل اینکه در برخی مواقع قیمت‌های غذایی کترینگ‌ها پائین‌تر از حد قیمت معمول بازار است مردم نیز برای خرید از این کترینگ‌ها گمراه می‌شوند و ظاهر به اصطلاح مناسب غذایی این کترینگ‌ها که بر روی مواد غذایی سلف پلاستیکی خاصی می‌کشند در چشم مردم جلب توجه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما از اداره ها، شرکت‌ها و حتی خانواده‌ها درخواست داریم قبل از ارائه سفارش برای تهیه غذایی از کترینگ‌ها حتمأ پروانه کسب آنان را رویت و بررسی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha