نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وضعیت ریزگردها در برخی از استان‌ها را نگران‌کننده دانست و گفت: تاکنون اقدامات هیچ یک از سازمان‌های مسئول منجر به کاهش پدیده گرد و غبار در کشور نشده است.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وضعیت ریزگردها در برخی از استان‌ها را نگران‌کننده دانست و گفت: تاکنون اقدامات هیچ یک از سازمان‌های مسئول منجر به کاهش پدیده گرد و غبار در کشور نشده است.

حسن تامینی لیچایی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، اظهار داشت: امسال اعتبار خوبی برای مقابله با ریزگردها اختصاص یافته اما اقدامات انجام شده موجب کاهش بروز این پدیده نشد. مسئولان باید یک راهکار اساسی برای رفع این معضل بیابند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز اقدام چشمگیری برای مقابله با پدیده گردوغبار انجام نشده است، تصریح کرد: انتظار نمایندگان مجلس این است که بودجه اختصاص یافته به این پدیده به درستی و با برنامه‌ریزی صحیح هزینه شود.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت آلودگی برخی از شهرها به ویژه کلان‌شهرهایی مانند تهران اعلام کرد: وجود گردوغبار بر سلامت افراد جامعه تاثیر منفی برجا می‌گذارد و موجب ایجاد مشکلات ریوی و تنفسی برای افراد شده و حتی در افراد آسیب‌پذیر نیز منجر به مرگ می‌شود.

تامینی لیچایی بخشی از بروز پدیده ریزگردها را مربوط به کشورهای همسایه دانست و یادآور شد: منشاء بروز این پدیده در کشورهای مجاور ایران است. بنا به گفته مسئولان، این کشورها برای مقابله با گردوغبار همکاری خوبی با ایران ندارند.

وی مقابله با پدیده گردوغبار را نیازمند صرف هزینه دانست و عنوان کرد: همکاری نکردن کشورهای همسایه برای مبارزه با این پدیده موجب شده که در داخل کشورمان نیز هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها و نهادهای مسئول به وجود نیاید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد هماهنگی میان کشورهای درگیر با پدیده گردوغبار بیان کرد: دولت باید ضمن برگزاری جلساتی با کشورهای همسایه به یک تعامل و همکاری در زمینه مقابله با  پدیده ریزگردها برسد و سپس تقسیم کار لازم بین سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مسئول در این زمینه انجام شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha