سلامت نیوز : یك متخصص طب سوزنی و داروهای گیاهی با بیان اینكه طب سوزنی روشی بدون عارضه است كه می‌تواند به كمك ورزشكاران بیاید و ناراحتی‌هایی نظیر آسیب‌های تاندونی و التهابات مفصلی را برطرف كند، گفت: ورزشكاران چینی از طب سوزنی به عنوان یك راهكار برای افزایش انرژی بهره می‌گیرند بدون آن كه دوپینگ محسوب شود.

دكتر امیر هومن كاظمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینكه طب سوزنی به عنوان یكی از شاخه‌های طب مكمل با قدمت چند هزار ساله در چین و سابقه چند ده ساله در دنیا، از سوی who پذیرفته شده است و در تمام كشورهای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار كرد: طب سوزنی یك روش درمانی موثر و بدون عارضه در درمان بسیاری از بیماری‌هاست.وی افزود: طب سوزنی در سال‌های اخیر به عنوان یكی از شاخه‌های تخصصی پزشكی ورزشی نیز مطرح شده است.

كاظمی با اشاره به اینكه گرفتگی و كشیدگی عضلانی در میان ورزشكاران شایع است، گفت: آسیب‌های تاندونی و التهابات مفاصل نیز در میان ورزشكاران مشاهده می‌شود. طب سوزنی روشی بدون عارضه است كه می‌تواند در بهبود این ناراحتی‌ها موثر واقع شود.این متخصص طب سوزنی و داروهای گیاهی افزود: امروز بسیاری از ورزشكاران چه به منظور احیای بعد از مسابقه و چه برای كاهش درد در مواردی چون اسپاسم‌های شدید عضلانی از طب سوزنی بهره‌مند می‌شوند.

كاظمی در پاسخ به این پرسش كه اگر طب سوزنی توسط افراد غیرمتخصص انجام شود، چه عوارضی را بر جای خواهد گذاشت، گفت: طب سوزنی یك رشته تخصصی است و بایستی توسط افراد آموزش دیده بكار گرفته شود. اما مسلم است كه انجام طب سوزنی توسط افرادی غیرمتخصص ممكن است بی‌فایده‌ باشد و یا عوارضی برای بیمار دربر داشته باشد.این متخصص طب سوزنی و داروهای گیاهی با اشاره به اینكه متخصصان طب سوزنی همواره در كنار تیم‌های ورزشی چینی حضور دارند، گفت: نكته جالب توجه آن كه ورزشكاران چینی از طب سوزنی به منظور افزایش انرژی استفاده می‌كنند بدون آنكه دوپینگ محسوب شود. مكانیسم‌هایی وجود دارد كه می‌تواند با تحریك برخی نقاط بدن منجر به افزایش انرژی ورزشكار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha