سیر با آن كه خواص بسیاری دارد باید به اندازه اعتدال مصرف شود. زیرا استفاده زیاد از آن در بعضی اشخاص موجب سردرد، ضعف نیروی جنسی، ضعف چشم وعوارض بواسیر می‌شود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مصرف سیر مقدار LDL خون را كاهش می‌دهد.

مقدار مصرف سیر برای این منظور30 گرم در روز است. با مصرف سیر در چند ماه اول مقدار كلسترول ممكن است بالا رود و این بدان علت است كه كلسترول از داخل نسوج خارج و داخل خون شده و از آنجا دفع می‌شود. پس از آن كه كلسترول به حد نرمال رسید برای نگهداری آن، باید روزانه نصف سیر خام مصرف كرد.

سیر از نظر طب قدیم ایران گرم و خشك است. اسانس سیر كه در اثر تقطیر سیر با بخار آب حاصل می شود مركب از مواد سولفوره بوده و مایعی به رنگ قرمز نارنجی است.

سیر بادشكن وضد عفونی كننده است. خوردن سیر مصونیت بدن را در مقابل بیماریها افزایش می‌دهد.

سیر محرك و تقویت كننده بدن و داروی سرماخوردگی و زكام است و نیز در معالجه سل اثر خوبی دارد.

سیر سبب كاهش غلظت خون شده و در تنگی نفس نقش موثری دارد. همچنین چون گرم و خشك است بنابراین رطوبت معده را از بین برده و دردهای مفاصل را درمان می كند.

سیر درمان كننده دردهای مفاصل، سیاتیك و نقرس بوده و زخم‌های ریه و درد معده را از بین برده و سنگ‌های كلیه را شكسته و خارج می سازد.

خوردن سیر از سرطان دستگاه گوارش جلوگیری می كند.

گفتنی است، چینی ها قرن‌هاست كه برای كاهش فشار خون از سیر استفاده می كنند.

سیر برای افراد مبتلا به اسهال و یبوست مضر است. افرادی که معده ضعیف دارند و بطور كلی سیستم هاضمه آنها ضعیف است، نباید در خوردن سیر افراط كنند.

اشخاص گرم مزاج باید سیر را پخته و یا از سیر ترشی استفاده كنند.

برای پختن سیر پس از پوست كندن آن را به مدت سه دقیقه بخار دهید. اشخاصی مبتلا به كاهش فشار خون پایین و آلرژی نباید از سیر استفاده كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha