سلامت نیوز : رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت با اشاره به مرگ سالانه 103 در صدهزار نفر بر اثر سكته‌های قلبی در كشور از استقرار سامانه ثبت سكته‌های قلبی در تمام بیمارستان‌های دارای CCU خبر داد.

دكتر طاهره سماوات در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: نظام ثبت سكته‌های قلبی در تمام بیمارستان‌های دارای CCU كشور در حال اجراست. این سامانه در جریان كار با مواردی از مشكلات و خطا مواجه شده كه با كمك بخش IT وزارتخانه و كارشناسان این برنامه در حال برطرف شدن است.رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت مرگ ناشی از سكته‌های قلبی در كشور را سالانه حدود 103 در صد هزار نفر عنوان كرد و گفت: با فعالیت سامانه ثبت سكته‌های قلبی می‌توان به تمام اطلاعات مورد نیاز در زمینه این بیماری دست یافت و در جهت پیشگیری و درمان آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد.

اجرای آزمایشی بسیج اطلاع رسانی آموزش قلب سالم؛ به زودی

وی همچنین از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آغاز اجرای آزمایشی برنامه «بسیج اطلاع رسانی آموزشی قلب سالم ایرانیان» در 9 دانشگاه علوم پزشكی كشور همزمان با روز جهانی قلب (7 مهر ماه) خبر داد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشكی آموزش‌های را در این باره دریافت كرده‌اند. این برنامه ابتدا به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و پس از رفع اشكالات در سراسر كشور اجرایی خواهد شد.رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت گفت: با اجرای این برنامه اطلاع رسانی درباره عوامل خطر بیماری‌های قلبی و چگونگی كنترل و درمان بیماری‌های قلبی به صورتی علمی ساماندهی و نظام مند می‌شود. هدف آن است كه این برنامه به تغییر رفتار مردم و آشنایی با الگوی صحیح زندگی منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha