سلامت نیوز : دكتر 'غلامعلی عكاشه ' افزود : آرتروز می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن، بروز حادثه و استفاده بیش از حد از مفاصل رخ بدهد.

وی خاطرنشان كرد : در عمل تعویض مفصل، بخش‌های خراب مفصل برداشته می شود و به جای آن فلز یا پلاستیك سمپتیك به كار برده می شود . عمده ترین مفاصلی كه نیاز به تعویض پیدا می كنند، زانو و لگن هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ وی خاطرنشان كرد: 40 سال پیش تعویض مفصل جزو رویاهای انسان بود اما اكنون به عنوان یك عمل مرسوم و قابل اطمینان در تمام دنیا و برای كسانی كه آرتروز پیشرفته دارند ، به كار می‌رود.عكاشه درباره جایگاه ایران در علم ارتوپدی گفت : در حال حاضر و با توجه به گستردگی این تكنولوژی در كشور، به جرات می‌توان گفت متخصصان ایرانی از نظر دانش و تجربه در زمینه انجام این عمل های جراحی از بسیاری از متخصصان بین المللی پیشرفته تر هستند .این در حالی است كه به رغم تحریم‌ها، برای تهیه و ورود پروتزهای مفصلی دچار مشكل نشده ایم و كمبودی در این زمینه نداریم.عكاشه در مورد برپایی بیستمین كنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت : این كنگره از 24 تا 28مهرماه امسال در مركز همایش های برج میلاد برگزار می شود و معرفی جدیدترین روشها و دستاوردهای علم ارتوپدی از مهمترین اهداف برپایی این كنگره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha