سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت مجلس نهم از جلسات مکرر وزارت بهداشت، کار و مجلس شورای اسلامی برای رفع نواقص طرح پزشک خانواده خبر داد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا طرح پزشک خانواده را برنامه ای رو به جلو برشمرد که در حال توسعه و اجرایی شدن است.وی بیان کرد: هفته گذشته امامی و عمادی معاونین وزیر بهداشت و کار در کمیسیون بهداشت با نمایندگان جلسه ای برگزار کرده و به بررسی مراحل اجرایی این طرح پرداختند. چیزی که مسلم است این است که طرح پزشک خانواده دارای نواقصی بوده اما این طرح به تدریج در حال شکل گیری و تحقق است.

رستمیان ادامه داد:  همچنین تغییر پزشکان در مراحل مختلف می تواند صورت گیرد و مردم مختار هستند تا بر اساس ضوابطی که عنوان خواهد شد، پزشک خود را تغییر دهند.نماینده دامغان در مجلس نهم و عضو کمیسیون بهداشت تصریح کرد: تسهیلات ویژه ای برای پزشکان مناطق محروم و پزشکان روستا در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به تسهیل ورود به تخصص پزشک خانواده اشاره کرد. همچنین دستمزد حقوق پزشکان شهری و روستایی یکسان خواهد بود.رستمیان افزود: استقبال در شهرهای مختلف متفاوت است و در برخی از شهرها، مردم و پزشکان از این طرح استقبال خوبی نکرده اند و باید این مسئله مورد بررسی قرار گیرد و باید با اطلاع رسانی بیشتر دغدغه های مردم و پزشکان برطرف شود.

وی یکی از دغدغه های مردم در این طرح را مراجعه به پزشکان عمومی برشمرد و این در حالی است که مردم پیش از این می توانستند از همان ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنند اما اکنون باید ابتدا به مطب پزشکان عمومی بروند.نماینده خانه ملت در پایان بیان کرد: طرح پزشک خانواده در توزیع پزشک به سمت عدم تمرکز می رود و در این زمینه این طرح دارای نقطه قوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha