معاون سابق سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه معتقد است ، افزایش آسیب های اجتماعی در برخی استانهای کشور ناشی از نرخ بالای بیکاری است.

دکتر محمد رضا واعظ مهدوی در گفتگو با مهر گفت : افزایش بیکاران در هر جامعه ای علاوه بر اثرات اقتصادی معضلات اجتماعی را نیز به دنبال دارد و در واقع این عوامل به نوعی باعث شده تا در هر جامعه ای اهمیت خاصی به بحث اشتغال داده شود.

وی ، حمایت جدی از تولید ملی را مهمترین عامل در راستای کاهش نرخ بیکاری در کشور عنوان کرد و افزود: در صورتیکه تولید ملی مورد توجه جدی قرار گیرد و واردات محصولات به کشور با محدودیت انجام شود، به طور حتم شاهد تغییراتی در نرخ بیکاری خواهیم بود .

این کارشناس رفاه و تامین اجتماعی گفت : طی سالهای اخیر واردات به کشور در حدود 50 میلیارد دلار بود ، در حالی که در ازای هر 1 میلیارد دلار واردات 100 هزار شغل از بین می رود .

وی بروز بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در هر جامعه ای را بیکاری عنوان کرد و گفت : نتیجه مطالعات نشان می دهد بیکاری، به نوعی فساد آور است و به طور حتم بخش مهی از آسیب های اجتماعی در کشور را می توان ناشی از عدم اشتغال تلقی کرد .

واعظ مهدودی گفت: گرچه اولین تاثیر بیکاری بر وضعیت اقتصادی فرد است، اما بررسی ها نشان می دهد این امر در اغلب موارد عاملی شده تا این افراد به دلیل عدم تامین معیشت خود و خانواده به اعمال خلاف روی آورند.

معاون سابق سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه ، به میزان نرخ بیکاری در استانهای مختلف اشاره کرد و گفت : نرخ بیکاری در برخی استانها بیش از 20 درصد است و این امر باعث افزایش آسیب های اجتماعی در این مناطق شده است .

وی خاطر نشان کرد : ایجاب می کند به لحاظ ارتباط مستقیم بیکاری با افزایش آسیب های اجتماعی ، دولت به دنبال طرح های اشتغال زا به خصوص در استانهای با نرخ بیکاری بالا باشد و در چنین شرایطی است که می توان امیدوار به یک رقمی شدن نرخ بیکاری و در نهایت کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha