سلامت نیوز: مهندس نوید کمالی دبیرعلمی کارگروه فناوری اطلاعات طب سنتی موسسه تحقیقات حجامت ایران بعد از ظهر گذشته در کارگاه آموزشی آشنایی با فناوری اطلاعات
ویژه اطباء سنتی و اسلامی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کارگاه آموزش شیوه های نوین نشر علم و دانش طب سنتی و اسلامی به پزشکان است افزود : امروزه با توجه به تاکیدات متعدد رهبر معظم انقلاب در حوزه خودکفایی در حوزه پزشکی بهترین راه حل را می توان فرهنگ سازی و ترویج دانش طب سنتی و اسلامی دانست .

وی، با بیان اینکه طبق فرموده رهبری، طب اصیل اسلامی و ایرانی باید در جامعه اسلامی ایران معرفی و مطرح شود تصریح کرد: طبق بیانات رهبر عزیز انقلاب مشكلات پزشكی و درمانی باید در كشور ما حل شود و حل هم خواهد شد. وقتی كشور ما از شخصیتهای دانشمندی همچون ابن سینا و رازی و دیگران بهره مند است چرا باید امروز به خود كفائی كشور امید نبندیم.

وی، به موضوع منابع، مولفه‌ها و عناصر تاثیرگذار در حوزه طب کلنگر اشاره کرد و گفت: امروز مفتخریم که اقبال عمومی به طب سنتی و اسلامی را در کشور شاهدیم و هر روز بر تعداد علاقمندان به این شیوه های درمانی افزوده می شود .اما نباید فراموش کنیم که دشمنان انقلاب و ایران حتی از حوزه بهداشت و درمان ملت ما نیز غافل نشده اند و با بهره گیری از دستهای پشت پرده و نفوذی خود ضربات خود را به فرهنگ و علم کشور وارد می کنند لذا امروز شناسایی تهدیدات حوزه بهداشت و درمان موجود در استان و کشور و برآورد آنها مهم است و باید تهدیدها را شناسایی و برای مقابله با آنها راهکار ارائه دهیم.

عضو انجمن تجارت الکترونیک ایران ، شناخت خود، توانمندی و امکانات را در مقابله با جنگ نرم در حوزه بهداشت و درمان تاثیرگذار دانست و افزود: امروز موسسات و مراکز غیر مجاز متعددی در سطح استان خراسان با همکاری عناصر بیگانه از کشورهای پاکستان و عربستان سعودی و با هدایت خارجی دایر گشته اند که با دریافت بودجه های کلان فرهنگی از سازمانها و دستگاههای دولتی کشور با برگزاری دوره های آموزشی طب بدون مجوز قانونی و همچنین برگزاری کنفرانسها و سمینارهای ملی که بدون پشتوانه علمی و قانونی به سوء استفاده از علاقه مندی دانش پژوهان و دانش پذیران مشغولند .

وی، به موضوع منابع، مولفه‌ها و عناصر قدرت نرم در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: شناسایی تهدیدات نرم موجود در استان و موسسات فرهنگی و آموزشی و برآورد آنها مهم است و باید تهدیدها را شناسایی و برای مقابله با آنها راهکار ارائه دهیم.

کمالی، هدف دشمن از پرداختن به طب اسلامی که طب انبیاء است را ضربه زدن به هویت علمی شیعه و بی‌خاصیت نشان دادن دین و کسب سرمایه های نامشروع دانست و اذعان کرد: آنها به دنبال دینی هستند که در حوزه علم  خاری در چشم استکبار نباشد و دشمن برای گرفتن هویت علمی ما متوجه شده است که نمی‌تواند با جنگ سخت به خواسته‌اش برسد بنابراین به قدرت نرم روی آورده و دیگران را وادار می‌کند مطیع او باشند.

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر سیر تحولات را بررسی کنیم می‌بینیم که منابع قدرت جابه‌جا می‌شوند و منبع قدرت در استکبار که روزگاری با زور و بازو و سرباز همراه بود، در عصر اطلاعات، دانش و تکنولوژی دشمن علاوه در اختیار داشتن تمام این امکانات، به قدرت دستکاری اذهان و یا قدرت نرم روی آورده است.

وی ابراز کرد: با توجه به گسترش فناوری، کسی قدرتمند است که بتواند در دنیای مجازی مانور دهد و ورود کند زیرا امروز جنگ در فضای فیزیکی نیست بلکه در فضای مجازی است و این دوره‌ای شتابان است به دلیل اینکه ماهیت تغییرات تحولات اجتماعی تغییر می‌کند.

کمالی، با تصریح بر اینکه عصر فرصت‌های طلایی برای مومنانی است که فکر و اندیشه دارند، خاطرنشان کرد: امروز دوره‌ای است که اگر برنامه‌ریزی نکنیم فرصتها سریع از بین می‌رود و عصر سرعت در عصر آگاهی مهم است.

وی، با برشمردن انواع قدرت‌ها بیان کرد: قدرت سخت، قدرت نیمه سخت و قدرت نرم انواع قدرت‌ها را شامل می‌شود که در قدرت سخت بهره‌گیری از زور برای تحمیل اراده، در قدرت نیمه سخت برخورداری از قدرت اقتصادی برای تحمیل اراده و در قدرت نرم تحمیل اراده خود بر دیگران از طریق جاذبه و قابلیت شکل دادن به علایق دیگران و کسب مطلوب از طریق جاذبه است.

این کارشناس فضای ساسبری ، ماهیت قدرت نرم را جذاب دانست و اذعان کرد:شکل دادن به علایق دیگران ماهیت قدرت نرم است ضمن اینکه به دست آوردن قدرت سخت و نیمه نخست و مصرف آن بسیار راحت‌تر از قدرت نرم است.

وی، با بیان اینکه قدرت نرم دیپلماسی بحث و گفت‌وگو و تعامل است، افزود: در قدرت نرم زور و پول نیست بلکه تغییر اندیشه‌، باورها و اولویت‌هاست.

نوید کمالی ، منابع قدرت نرم را دارای ویژگی‌هایی دانست که اولویت آن روان‌شناسی است و کسی که توان نفوذ اجتماعی و قدرت مجاب‌سازی مردم را دارد و می‌تواند در افکار عمومی تاثیر بگذارد دارای قدرت نرم است.

و در پایان اعلام کرد : یکی از اهداف و راهبردهای ایجاد کارگروه فناوری اطلاعات طب سنتی موسسه تحقیقات حجامت ایران مقابله و تقابل با جنگ نرم دشمن در حوزه بهداشت و درمان امت اسلامی است و در طی هفته بزرگداشت ملی ابو علی سینا در مشهد از برخی از دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی این کارگروه برای اولین بار در خاورمیانه پرده برداری خواهد شد .

در پی انتشار این خبر، کنگره ملی طب ایرانی اسلامی طی ارسال جوابیه ای چنین گفت:

احتراما ضمن آرزوی توفیق به استحضار می رساند کانون فرهنگی آموزشی حیات طیبه مهدوی در راستای تحقق آرمان های مقام عظمای ولایت جهت نیل به الگوی ایرانی اسلای، پیشرفت در عرصه های (تفکر، دانش، معنویت و زندگی) درصدد برگزاری دوره های مختلف در قالب کارگروه هایی از قبیل امور راهبردی، کارگروه جنگ نرم، روابط بین الملل، کارگروه مهارت های زندگی، کارگروه امور زنان، کارگروه مطالعات اجتماعی و کارگروه طب اسلامی سنتی می باشد.
کارگروه طب اسلامی سنتی، با هدف افزایش آگاهی عموم مردم با مبانی بهداشت و درمان از دیدگاه اسلام و افزایش سطح سلامت جامعه تاسیس گردیده و همواره به برگزاری دوره های آموزشی مختلف با حضور اساتید برجسته کشوری اقدام نموده و همچنین این کانون در راستای تعامل با دانشگاه های معتبر و استفاده از اطلاعات و اساتید آنها مبادرت به همکاری با دانشگاه همدرد و کادر آکادمی ابن سینا در هند نموده است.
در همین راستا این کانون در نظر دارد در اوایل شهریور ماه با همکاری رایزن سابق ایران در هند جناب آقای دکتر نجفی، کنگره طب ایرانی – اسلامی با را حضور مهمانان و اساتید داخلی و خارجی در مشهد مقدس برگزار نماید، بر این اساس استاد ظل الرحمن از کشور هند که از اساتید به نام و با سابقه طب اسلامی سنتی و مدیر آکادمی ابن سینا هند و مولف قریب به 45 عنوان کتاب در زمینه طب ایرانی- اسلامی دعوت به عمل آورده است و نیز شایان ذکر است که برگزاری این کنگره با همکاری انجمن گیاهان دارویی ایران و دیگر سازمان ها و ارگان ها که حامی و حمایت کننده این برنامه ملی در 4 و 5 شهریور ماه می باشند صورت می پذیرد.
پیرو درج مصاحبه جناب آقای کمالی و ارائه مطالبی از سوی ایشان مبنی بر غیرعلمی بودن و به خطرافتادن امنیت ملی و اسلامی جای سوال دارد که آیا قرار نگرفتن در زیر لقای موسسات به ظاهر تحقیقاتی که از زمان تاسیسشان هنوز یک مقاله پژوهشی یا تحقیقاتی را ارائه نداده اند و خود را نیز مدعیان این امر می دانند و به کسب درآمدهای گزاف از این راه می پردازند انجام برگزاری چنین کنگره ای در این سطح و گستردگی امکان پذیر خواهد بود؟
امروز کانون فرهنگی آموزشی حیات طیبه مهدوی با دارا بودن بیش از 100 گروه پژوهشی در زمینه طب اسلامی سنتی و پذیرش 350 فراگیر در دوره آموزشی مبانی طب اسلامی سنتی و همچنین آموزش بیش از 1000 نفر از بانوان مشهد مقدس در زمینه تغذیه و سلامتی و برگزاری چندین دوره آموزشی در سطح استان خراسان و تشکیل هیات علمی متشکل از روحانیون و پزشکان و فعالان این امر به حیاء طب اسلامی پرداخته است.
لذا مقتضی است نسبت به روشنگری و اطلاع رسانی به مخاطبین محترم آن سایت و تغییر عنوان مصاحبه فرد مذکور اقدام لازم را مبذول فرمایید.
از بذل توجه و حسن عنایت شما کمال سپاس گزاری را داریم.

اهداف برگزاری این کنگره:
 معرفی و شناساندن توانایی ها و ظرفیت های طب ایرانی- اسلامی در زمینه های پیشگیری و درمان
 بازگشت به ریشه ها و به کارگیری علمی و عملی از طب ایرانی- اسلامی
 معرفی و شناساندن اصول و مبانی طبی ایرانی- اسلامی
 کاربرد و فواید طب ایرانی- اسلامی در زندگی امروز و ضرورت استفاده از آنها
 ترویج و گسترش طب ایرانی - اسلامی به عنوان روشهای کارآمد و مفید

محورهای کنگره:
 طب ایرانی:
1 اهمیت جایگاه و روش های پیشگیری ازبیماری در طب ایرانی
2 تشریح روش های تشخیص بیماری و مراحل درمان گیاهی در طب ایرانی

 طب اسلامی:
1 تعریف وتشریح ابعاد مختلف طب اسلامی
2 تشریح طب روحانی و جایگاه آن در درمان های طب اسلامی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha