سلامت نیوز : رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: نباید به برنامه پزشک خانواده به صورت سیاه و سفید نگاه کرد، هدف اصلی این برنامه باید حفظ و ارتقای سلامت مردم و پیشگیری از بیماریها باشد و در این مسیر باید از مشورت همه گروهها استفاده شود.

غضنفر میرزابیگی افزود: در طرح پزشک خانواده سلامت خانواده مطرح است که پرستار، ماما و پزشک عمومی هر یک جایگاه خود را دارند که همگی برای اجرای عدالت در نظام سلامت است.وی ادامه داد: ما معتقدیم پرستار باید در همه سطوح نظام سلامت حضور داشته باشد هم اکنون خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی وجود دارند و در هر یک پرستار، ماما و پزشک عمومی جایگاه خود را دارند اما واقعا خدمات پرستاری از مامایی متفاوت است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ میرزابیگی گفت: در اجرای این طرح مشکل بودجه و اعتبار وجود ندارد بودجه خوبی دیده شده اما باید در مسیرش هزینه شود. برای اجرا باید با نمایندگان مردم در سازمانهای مردم نهاد مشورت می شد. همچنین رابطه مالی گروه پزشکی با بیمار بسیار فسادانگیز است و باید قطع شود در هیچ جای دنیا چنین نیست. پزشک خانواده باید واقعاً سلامت 2500 نفر جمعیت تحت پوشش را تامین کند. نباید ما به ازای خدمات مثلا نوشتن نسخه پولی پرداخت شود بلکه باید به ازای حفظ و ارتقای سلامت هزینه پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha