شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 54444

خیلی از افرادی که مشکل قلبی دارند، نه به خاطر مشکل قلبشان، که به خاطر مشکل دلشان رنج می‌برند؛ منظور همان افسردگی است که تحقیقات نشان می‌دهد حدود 40 درصد افراد دچار نارسایی قلبی، به آن دچارند.

با ورزش به جنگ غم و غصه‌ها بروید
سلامت نیوز : خیلی از افرادی که مشکل قلبی دارند، نه به خاطر مشکل قلبشان، که به خاطر مشکل دلشان رنج می‌برند؛ منظور همان افسردگی است که تحقیقات نشان می‌دهد حدود 40 درصد افراد دچار نارسایی قلبی، به آن دچارند. همین تحقیقات نشان داده که خطر مرگ و میر و بستری دوباره برای فردی که هم قلبش بیمار است و هم افسرده است، حدود دو برابر فردی است که فقط قلب ناتوان دارد. به همین علت بود که پژوهشگران رفتند سراغ مطالعه این موضوع که چطور می‌شود به این بیماران کمک کرد که با مبارزه با افسردگی، از پس بیماریشان بربیایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ در تازه‌ترین این مطالعات که در بیمارستانی در نیویورک انجام شده، مشخص شده که نه تنها با دارو، که با کمک ورزش هم می‌توان به جنگ افسردگی در این بیماران رفت. در این مطالعه بیماران در طی 3 ماه، هر هفته 3 جلسه ورزش ایروبیک داشتند. برنامه آنها استفاده از تردمیل یا دوچرخه ثابت و هر جلسه به مدت 30 دقیقه بود. بعد از آن، بیماران ورزش را در خانه و بدون نظارت محققین انجام می‌دادند و آن را به میزان حدود 120 دقیقه در طی هفته رساندند. آزمون‌های استاندارد افسردگی قبل و بعد از دوره ورزش نشان دهنده کم شدن قابل ملاحظه میزان افسردگی بالینی در این افراد بود؛ چنان که شیوع افسردگی بعد از ورزش، به جای 40 درصد، به 28 درصد رسیده بود. ضمن این که پیگیری بیماران نشان داد این اثر تا یک سال بعد هم به خوبی تداوم داشته است. همچنین این بررسی‌ها نشان داد که احتمال مرگ و بستری دوباره در بین این بیماران، در مقایسه با بیماران مشابه خودشان که در این برنامه ورزشی شرکت نکرده بودند، حدود 15 درصد کمتر است.

البته ممکن است در برخی افراد همچنان دارو برای کمک به درمان افسردگی مورد نیاز باشد، ولی از آنجا که افراد سالمند و مبتلا به نارسایی قلبی معمولا داروهای زیادی مصرف می‌کنند، ممکن است بتوان با استفاده از ورزش، اندکی از حجم داروهای متعدد آنها کم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha