شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 54448

والدین زیادی هستند که وقتی پای فرزند دوم به زندگی شان باز می‌شود، کنترل امور را از دست می‌دهند. چون این بار باید به جای یک نوزاد، از دو نوزاد نگهداری کنند!

وقتی کودک دوم می‌آید
سلامت نیوز : والدین زیادی هستند که وقتی پای فرزند دوم به زندگی شان باز می‌شود، کنترل امور را از دست می‌دهند. چون این بار باید به جای یک نوزاد، از دو نوزاد نگهداری کنند! فرزندان اول گاهی با ورود فرزندان دوم سر ناسازگاری می‌گذارند و انتظار دارند همانطور که به نوزادتان توجه می‌کنید، به آنها هم توجه داشته باشید.

اما اشتباه بیشتر والدین این است که در این شرایط یا به فرزند اول توجه افراطی می‌کنند و یا او را به طور کلی از روابط کنار می‌گذارند؛ به طوری که فرزند اول احساس می‌کند فرزند دوم جایگزین او شده است. اما واقعیت این است که شما باید کودک را برای ورود نوزاد جدید آماده کنید. تغییرات لازم را پیش از ورود نوزاد جدید در خانه شروع کنید. در نگهداری شیرخوار جدید کودک را با خودتان همراه سازید. هر روز زمان خاصی را با کودکتان بگذرانید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ زمانی که شیرخوار خواب است و کودک به آرامی‌ بازی می‌کند او را تشویق کنید. احساس خود را به کودک نشان دهید و به او بگویید دوستش دارید تا او نیز احساسات خود را برای شما بیان کند. به کودک اجازه دهید نوزاد را در آغوش گیرد. واکنش‌های نوزاد را برای کودک توصیف کنید. برای مثال «او دوست دارد تو به آرامی ‌با او رفتار کنی.» این توضیحات موجب بهتر شدن روابط میان آنها و لذت بردن از همدیگر خواهد شد.سعی کنید پیش از برنامه شیردهی کودک را سرگرم کنید. به او نوشیدنی و یا یک غذای ساده بدهید. در موقع شیردهی کودک را هم از یک طرف دیگر در آغوش بگیرید و یا دستتان را به دور گردن یا کمر او حلقه کنید تا احساس کند به او و نوزاد به یک اندازه محبت دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha