سلامت نیوز : سید علی آذین گفت: یک دهه از فعالیت کلینیک‌های سلامت جنسی در ایران می‌گذرد؛ اما بسیاری از مردم از وجود آنها بی‌خبرند یا اصلاً نمی‌دانند که می‌توانند برای حل مشکلات جنسی خود به این مراکز مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه سلامت جنسی برای تمام افراد جامعه مهم است، تصریح کرد: در کلینیک‌ها‌ی سلامت جنسی تلاش شده برای بسیاری از مشکلات مربوط به بهداشت جنسی افراد راه‌حلی ارائه شود.عضو هیئت علمی پژوهشی گروه عفونت‌های تولید مثل پژوهشگاه ابن سینا نبود اطلاع‌رسانی صحیح در این زمینه را موجب تداوم اختلالات جنسی در مردم دانست و گفت: تأثیرگذاری این موضوع بر بسیاری از اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق‌های قابل پیشگیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: سلامت جنسی رابطه تنگاتنگی با سلامت باروری دارد و بروز مشکلات جنسی میان یک زوج، سلامت کل خانواده را به خطر می‌اندازد. اختلال در سلامت جنسی هم برای خود فرد عوارضی نظیر افسردگی، اضطراب، کاهش اعتماد به نفس و انزوا را به همراه دارد و هم سبب بروز مشکل در حوزه روابط خانوادگی و زناشویی می‌شود که در نهایت ممکن است به طلاق عاطفی یا حقوقی ختم شود.

 آذین با اشاره به اینکه وزارت بهداشت چند سالی است در راستای توجه به سلامت خانواده اقدام به افتتاح کلینیک‌های سلامت جنسی در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی کرده است، افزود: کلینیک سلامت جنسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی از سال 1389 با هدف ارائه خدمات به مردم و جامعه هدف جوانان با تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد و متخصصان این کلینیک، سلامت جنسی در قالب یک کار تیمی خدمات مورد نیاز را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در این مرکز مشاوره‌های مختلفی در مورد مشکلات جنسی در مردان و زنان، کاهش مشکلات زناشویی، تربیت جنسی کودکان و نوجوانان، آموزش بهداشت جنسی و تشخیص و درمان بیماری‌های منتقله از راه تماس جنسی ارائه می‌شود.به گفته آذین در این کلینیک، مشاوره و راهنمایی برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر به ویژه در قشر جوان برای دانشجویان و پرسنل وظیفه با تخفیف ویژه ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: رازداری و امنیت اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و افراد حتی به هنگام پذیرش در این کلینیک می‌توانند از ارائه نام و نام خانوادگی و سایر اطلاعات شخصی قابل شناسایی، خودداری کنند.مسئول کلینیک سلامت جنسی مرکز درمان ناباروری ابن سینا افزود: اقدامات آزمایشگاهی نیز با بهره‌گیری از آزمایشگاه مجهز مرکز تنها با استفاده از یک کد شناسایی و بدون نام قابل انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha