نخستین کلینیک تخصصی تشخیصی درمانی ویژه مبتلایان به سندرم مارفان در بیمارستان رضوی مشهد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد با بیان این مطلب در نشست خبری اظهاركرد: همزمان با برگزاری نخستین سمپوزیوم جراحی آئورت ایران، نخستین مرکز تشخیصی، درمانی تحقیقاتی هم در زمینه سندرم مارفان کشور در این بیمارستان راه‌اندازی خواهد شد.

دکتر سعید عبدالحسینی خاطرنشان کرد: در صورت راه اندازی این مرکز، ایران پس از کشور ژاپن به عنوان دومین کشور آسیایی دارنده کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در زمینه تشخیص و درمان بیماری مارفان محسوب می‌شود.

دكتر رجایی خراسانی، فوق تخصص جراحی قلب و عروق و دبیر اولین سمپوزیوم جراحی آئورت ایران با اشاره به این که هم‌ اكنون تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور حدود 70 تا 150 هزار نفر تخمین زده می شود، اظهار كرد: با راه اندازی این کلینیک، امکان آشنایی بیشتر پزشکان و مبتلایان با آخرین اطلاعات مربوط به این بیماری فراهم شده و تیمی متشکل از متخصصان قلب و عروق، جراحی، چشم پزشکی، ارتوپدی، دهان و دندان، روانپزشک، ژنتیک به صورت متمرکز به این بیماران مشاوره خواهند داد.

خراسانی تشخیص و درمان زودهنگام این بیماری را موجب کاهش میزان مرگ و میر بیماران برشمرد و یادآور شد: سندرم مارفان یک عارضه ژنتیکی علائم بالینی متفاوتی نظیر انگشتان و دستان بلند، اسکلت خمیده، قد بلند، نرمی استخوان، عوارض قلبی نظیر آنوریسم و پارگی آئورت است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    11 0
    سلام من حمید هستم من هجده سالمه و سنروم مارفان دارم و از اکو قب متوجه شدم و وزنم هفتاد کیلو است و وزنم زیاد نمی شه و قدم 190 است آیا این بیماری درمانی دارد یا نه به صورت کامل