رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: به منظور ارزیابی اولیه و ثانویه ، اسكان و انتقال مصدومین و مجروحین احتمالی ، نیروهای واكنش سریع امدادی هلال احمر استان آذربایجان شرقی با خودروهای نجات و آمبولانس به مناطق زلزله زده ورزقان و اهر اعزام شدند.

 سلامت نیوز :نیروهای واكنش سریع هلال احمر استان آذربایجان شرقی به مناطق زلزله زده اعزام شدند

یه گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا  رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: به منظور ارزیابی اولیه و ثانویه ، اسكان و انتقال مصدومین و مجروحین احتمالی ، نیروهای واكنش سریع امدادی هلال احمر استان آذربایجان شرقی با خودروهای نجات و آمبولانس به مناطق زلزله زده ورزقان و اهر اعزام شدند.

 
محمودمظفر افزود: به دنبال كسب خبر وقوع زمین لرزه در مناطق زلزله زده ورزقان و اهر در استان آذربایجان شرقی بلافاصله ستاد بحران سازمان امداد و نجات هلال احمر تشكیل و با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمراستان آذربایجان شرقی، دستورات لازم ستادی از اتاق بحران سازمان امداد و نجات صادر و هماهنگی های لازم برای اعزام گروه های امدادی اعزام سریع با تجهیزات و امكانات لازم امدادرسانی در منطقه آسیب دیده صورت پذیرفت.

وی با بیان این مطلب كه گروه های عملیات بهداشت و درمان اضطراری، نجات، رهاسازی و آواربرداری به عنوان نخستین گروه های امداد و نجات از دقایق اولیه پس از اعلام خبر سانحه در منطقه آسیب دیده حاضر شدند گفت: این گروه های درمانی با استفاده از تجهیزات انفرادی و بهره گیری از خودروهای امدادی و ست های نجات هیدرولیك و پنوماتیك و آمبولانس در منطقه حضور دارند.

به گزارش مركز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران ، زمین لرزه در اهر كه شدت آن 2/6 ریشتر بوده در ساعت 16 و 53 دقیقه و 15 ثانیه در 49/38درجه عرض شمالی و 87/46دقیقه طول شرقی واقع شده است.

زمین لرزه در ورزقان نیز كه شدت آن 6 درجه ریشتر بوده در 45/38 درجه عرض شمالی و 73/46 درجه طول شرقی در ساعت 17 و 4 دقیقه و 34 ثانیه روی داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha