دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5447

استاد روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: در حال حاضر در ایران پسرها زودتر از دختران دچار " وسواس" می‌شوند.

به گزارش ایرنا، دكتر " محمدرضا عابدی "  در همایش كشوری " تشخیص و درمان اختلالات وسواس فكری" در دانشگاه شهركرد افزود: بروز وسواس در پسرها زودتر اتفاق می‌افتد اما شدت آن در بین دختران بیشتر است.

به گفته وی،افت تحصیلی یكی از نشانه‌های بروز وسواس در پسرهاست و واسوس در هر سنی در پسرها وجود دارد و وسواس چهارمین بیماری ناتوان‌كننده روانی در افراد است.

وی گفت: وسواس باعث ناتوانی و مختل شدن عملكرد افراد می‌شود و بروز آن به صورت خفیف و شدید است.

وی تصریح كرد: كسی كه وسواس دارد بیمارست و حتی در افراد كم سن و كودك نیز علایم ان بروز می‌كند و افراد در تشخصیص وسواس بصیرت لازم را ندارند و برای درمان آن باید به یك مركز درمانی مراجعه كند و درمان دارویی و روان شناختی برروی فرد بیمار صورت گیرد.

عابدی اظهار داشت: كسانی كه وسواس دارند دچار اضطراب می‌شوند و در انجام وظایف خود ناتوان می‌شود.

یكی از استادان روانشناس دانشگاه اصفهان نیز گفت: واسوس یك بیماری و یك اختلال عاطفی است و وسواس عملی وجود ندارد بلكه بك بیماری ذهنی می‌باشد.

دكتر " یعقوی اسماعیلی" افزود: این فكر وسواس انسان را دچار اضطراب می كند و افراد برای كاهش این اضطرابها دست به كارهای اجباری آشكار و ذهنی می‌زنند.

به گفته وی،از جمله این رفتارهای آشكار می‌توان به شست و شو ، نوشتن ، وارسی و غسل و رفتارهای اجباری به وردخوانی و شمردن اشاره كرد.

وی گفت : رفتارها اضطراب را افزایش میدهند اما اجبارها چه آشكار و ذهنی كاهش‌دهنده اضطراب هستند.

اسماعیلی اظهار داشت: پسرها زودتر از دخترها دچار واسوس می‌شوند و علایم اجبارهای فكری آن كمال گرایی، پیش برآورد تهدید و خطر، شك و تردید و اطمینان خواهی است.

رییس مركز مشاوره دانشگاه شهركرد و دبیر این همایش گفت: در این همایش ‪۶۰‬نفر از مسوولان، كارشناسان و مشاوران مراكز مشاوره‌ای دانشگاههای سراسر كشور به مدت دو روز حضور دارند.

" علی اكبر شریفی " اظهار داشت: این همایش با هدف ارتقا توانمدی ها مشاوران و كارشناسان مراكز مشاوره‌ای دانشگاهها برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha