آیا رابطه ی جنسی قبل از مسابقه بر عملکرد ورزشکاران تاثیر می گذارد؟؟ جایگاه این افسانه که رابطه ی جنسی بر عملکرد ورزشکاران تاثیر منفی می گذارد امروزه کجاست؟ چرا مربیان به ورزشکاران توصیه می کنند قبل از مسابقات مهم رابطه ی جنسی داشته باشند؟

آیا رابطه جنسی قبل از مسابقات عملکرد ورزشکاران را کاهش میدهد؟
سلامت نیوز : آیا رابطه ی جنسی قبل از مسابقه عملکرد ورزشکار را بهتر می کند؟ کمیته ی بین المللی المپیک 150000 کاندوم بین ورزشکارانی که در المپیک لندن 2012 رقابت می کنند، توزیع کرد. اما تکلیف این افسانه که رابطه ی جنسی قبل از مسابقه عملکرد بازیکنان را کاهش می دهد، چه می شود؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سی ان ان آنتونیو میگوئل مسئول خدمات پزشکی که خود نیز قبلا بازیکن فوتبال بوده است گفت: در پایان دهه ی 50 و آغاز دهه ی 60، مردم فکر می کردند که رابطه ی جنسی عملکرد ورزشکاران را کاهش می دهد. مربیان به ما نمک نیترات (پتاسیم نیترات ماده ای است که برای جلوگیری از هیجانات به کار می رود) می دادند زیرا آن ها معتقد بودند این ماده مانع تحریکات جنسی می شود.

او افزود که این افسانه محصول کمبود دانش در این موضوعات بود. اگر چه ، این امر دیگر تغییر کرده است. رابطه ی جنسی، بازی ها و زندگی دهکده ی المپیک جان کرل مدینا، مسئول دپارتمان ورزش یک دانشگاه در مکزیک گفت که روابط جنسی واقعا برای ورزشکاران مفید است. او گفت: رابطه ی جنسی به شما کمک می کند احساس آرامش کنید و به لحاظ جنسی، ذهنی و فیزیولوژیکی ارضا شده باشید. این امر به کاهش سطح استرس ورزشکار قبل از یک مسابقه ی مهم کمک می کند.

او افزود: تیم ملی فوتبال هلند در جام جهانی 1978 آرژانتین، نمونه ی بارز این است. "برخی از آن بازیکنان همراه همسرانشان بودند و این تیم در این رقابت ها جایگاه دوم را به دست آورد.من نمی گویم که این یک فاکتور حتمی و تعیین کننده بود، اما تاثیر خیلی زیادی داشت. نمونه ی دیگر، الیاس فیگورا، بازیکن فوتبال شیلی است.

به گزارش سلامت نیوز او یکبار گفت که مربی او به آن ها توصیه کرده که عصر قبل از یک بازی مهم، رابطه ی جنسی داشته باشند. او حتی این کار را بعد از بازی هم تکرار کرد زیرا این کار بسیار باعث آرامش او می شد.

مدینا معتقد است که رابطه ی جنسی کمک می کند که ذهن از مسابقه رها شده و از خستگی دور شود، خستگی ذهنی بسیار خطرناکتر از خستگی جسمی است. ایون پل هم اعتراف کرد که او هرگز رابطه ی جنسی با همسرش را قبل از مسابقه ولو برای مدت کوتاه متوقف نکرده است. و معتقد است که این امر بسیار کمک می کند.

هیچ شاهد علمی وجود ندارد که رابطه ی جنسی بتواند بر عملکرد بازیکن تاثیر بگذارد. ماریا کریستینا گاتیزر، مسئول پزشکی ورزشی دانشگاه ملی خودمختار مکزیک، گفت که این اعتقاد که رابطه ی جنسی قبل از مسابقه روی رقابت کنندگان تاثیر می گذارد، نتیجه ی آموزه های مربیان است.

او افزود: کالری ای که در طول رابطه ی جنسی سوزانده می شود خیلی کم است. رابطه ی جنسی تنها بین دویست تا سیصد کیلوکالری می سوزاند که قابل مقایسه با دوی ماراتون یا کار مرتب نیست. شما می توانید این میزان کالری را با خوردن یک قالب شکلات یا نوشیدن یک قوطی نوشابه بازگردانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha