یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 54503

شما هم از عاشقان شكلات هستید؟ فكر می كنید اگر یك روز شكلات نخورید روزتان شب نمی شود؟ اگر جزو این آدم ها هستید و می خواهید به دلیل رژیم غذایی میزان مصرف شكلاتتان را كم كنید، كافیست پیاده روی كنید.

به جای شكلات خوردن پیاده روی كنید!
 سلامت نیوز : شما هم از عاشقان شكلات هستید؟ فكر می كنید اگر یك روز شكلات نخورید روزتان شب نمی شود؟ اگر جزو این آدم ها هستید و می خواهید به دلیل رژیم غذایی میزان مصرف شكلاتتان را كم كنید، كافیست پیاده روی كنید. بله؛ روزی چند دقیقه پیاده روی!

شكلات خواص درمانی و تغذیه ای خوبی دارد به خصوص به دلیل دارا بودن آنتی اكسیدان ها منبع خوبی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان ها است اما با همه این ها به دلیل شیرین بودن شكلات های موجود در بازار و درصد بالای چربی شان، ممكن است با رژیم غذایی شما مغایرت داشته باشند.پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه اگزستر می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان داده است که انجام پیاده‌روی ولع افراد برای مصرف شکلات را کاهش می‌دهد. به گفته این محققان حتی در مواقع پرتنش و استرس‌زا، افراد می‌توانند پس از یک تحرک بدنی کوتاه مدت مثل پیاده روی تمایل خود را به خوردن شکلات تا 50 درصد کاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ این مطالعه روی 78 شرکت کننده انجام گرفته که به طور معمول عادت به شکلات خوری در محیط کاری دارند. در زمانی که فردی تحرک ندارد، سوخت و سازش به کندی صورت می‌گیرد و در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌شود. به این ترتیب پیاده‌روی تند نه فقط موجب سوزاندن کالری‌ها حین پیاده‌روی، بلکه بعد از آن هم می‌شود. با خم و راست کردن عضلات در ورزش منظم، میزان سوخت و ساز زیادتر می شود؛ به‌ویژه اگر سعی كنید از طریق کاهش جذب کالری وزن بدنتان را کم کنید.

خوردن مواد غذایی و تنقلات پرکالری در بین روز و به عنوان میان وعده در ساعات کاری، یک عادت اشتباه است که می‌تواند به مرور زمان منجر به افزایش وزن شود. این اضافه وزن تدریجی آغاز بسیاری از بیماری‌های متابولیکی مانند چاقی و دیابت است که آنها نیز به نوبه خود کلید شروع بسیاری از بیمارها و امراض تهدید کننده دیگر هستند.پیاده روی فعالیت بسیار مفیدی است و نه تنها عضلات را تقویت می‌کند بلکه برای مهمترین عضله بدن یعنی قلب نیز مفید است. پیاده روی در هر زمان و مکانی می‌تواند انجام شود و اگر به درستی انجام شود می‌تواند کالری بسوزاند. البته اگر به قصد کنترل وزن پیاده روی می‌کنید باید کمی بیشتر فعالیت کنید تا میزان کاهش وزن را به حداکثر برسانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha