دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روزجهانی جوانان 12 اوت 2012 برابر با 22 مرداد ماه جاری از تمامی دولت ها، بخش خصوصی، جامعه مدنی و دانشگاهیان خواست درها ی فرصت را به روی جوانان باز کنند و مشارکت با سازمان های جوانان را تقویت نمایند.

سلامت نیوز :  تهران 22 مرداد 1391 (مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد)—دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روزجهانی جوانان 12 اوت 2012 برابر با 22 مرداد ماه جاری از تمامی دولت ها، بخش خصوصی، جامعه مدنی و دانشگاهیان خواست  درها ی فرصت را به روی جوانان باز کنند و مشارکت با سازمان های جوانان را تقویت نمایند.

به گزارش سلامت نیوز ؛ در پیام بان کی مون آمده  نسل جوان امروزکه مشتمل بر بیشترین تعدادی است که تاکنون جهان به خود دیده و اکثریت آنان در کشور های در حال توسعه به سر می برند، دارای توان بالقوه بی نظیری برای پیشبرد رفاه تمامی خانواده بشری است.ایشان می افزاید در عین حال بسیاری از جوانان شامل آنانی که دارای تحصیلات عالی هستند از دستمزد کم، عدم امنیت شغلی و بیکاری رنج می برند. بحران اقتصادی جهان به بدترین وجه به جوانان لطمه وارد کرده و بسیاری از آنان از نابرابری های فزاینده دلسرد  شده اند.

بان کی مون هشدارمی دهد در صورت عدم اقدامی فوری، خطرایجاد "نسلی سوخته"  سرشار از استعداد و آرزوهای برباد رفته وجود دارد.دبیر کل ضمن تاکید براینکه همکاری با جوانان و کمک به آنان از اولویت های وی است گفت جوانان دارای نیرویی قابل انعطاف، خلاق همچنین با تدبیر و ذوق هستند، چه در میادین و چه در فضای مجازی. از تلاش برای دستیابی به آزادی، دموکراسی و برابری گرفته تا بسیج جهانی  در حمایت از کنفرانس ریو+20 سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار، جوانان با انرژی، توان و میل خود را برای تغییر تاریخ و حل چالش های جهانی نشان داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha