مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در پیامی به مناسبت روز جهانی جوانان 12اوت 2012 برابر با 22 مرداد ماه جاری ضمن اعلام اینکه نیمی از جمعیت جهان را افراد زیر 25 سال تشکیل میدهند، گفت به منظور ایجاد جوامع پایدار و صلح آمیز جوانان باید درسیاست گزاری هایی که به خود آنان مربوط می شود، مشارکت داشته باشند.

سلامت نیوز : تهران 22 مرداد 1391 (مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد)-- خانم ایرینا بوکووا، مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در پیامی به مناسبت روز جهانی جوانان  12اوت 2012 برابر با 22 مرداد ماه جاری ضمن اعلام اینکه نیمی از جمعیت جهان را افراد زیر 25 سال  تشکیل میدهند، گفت به منظور ایجاد جوامع پایدار و صلح آمیز جوانان باید درسیاست گزاری هایی که به خود آنان مربوط  می شود، مشارکت داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز ؛ متن کامل پیام ایشان به شرح زیر است:

در روز جهانی جوانان در سال 2012 بیایید قدرت صلح و پیشرفت  زنان و مردان جوان را در سطح جهان ارج نهیم. جوانان وارث دنیای فردا بوده اگر چه همین امروز هم در حال تغییردادن آن هستند.نیمی از جمعیت جهان را افراد زیر 25 سال  تشکیل می دهند. چالش هایی که با آن روبرو هستند بسیار عمیق است. آنان بیش ازبقیه از نا برابری ها و بی عدالتی ها آسیب دیده اند. خیلی از آنان در فقر زندگی می کننذ  و قادر نیستند استعدادهای خود را پرورش دهند. تعداد بسیار کمی از آنان قادراند تا توانایی ها ، دانش ، و اعتماد بنفس لازم را برای پیدا کردن شغل در بازار کاری را کسب کنند که به سرعت در حال تغییر است وظرفیت برای یادگیری و قدرت انطباق جزء ضروریات آن است. این یک اولویت سیاسی در همه جا بوده که مستلزم سیاست هایی است که با دقت طراحی شده باشند.

جوانان سرچشمه ایده ها و نو آوری ها هستند. آنان متفکرین ، حلال مشکلات و سامان دهنده صلح  امروز هستند. آنان اغلب قوی ترین حامیان عدالت و شان انسان در جهان هستند. اما، آنان نیازمند کارمناسب، آموزش با کیفیت و دسترسی به فرهنگ نیز هستند. صدای آنان باید شنیده و به نظرات آنان باید توجه شود.یونسکو در تمامی این سطوح فعال است . ما از جوانان حمایت می کنیم تا توانایی های خود را در ارتباط با فرهنگ های دیگر پرورش دهند، توانایی هایی که برای زندگی دردوره گوناگونی فرهنگی ضروری است. ما با سازمان های جوانان و دانش  آموزان  در ایجاد و اجرای برنامه های جوان – محور همکاری می کنیم.

ما درسراسر جهان فعال هستیم ونظام های آموزشی را تقویت می کنیم تا بتوانیم به جوانان آموزش کیفی، فراگیر و مناسب ارائه دهیم . برای این کار باید اهمیت و اولویت بیشتری نیز برای آموزش های فنی و حرفه ای قائل شد. این کلیدی ترین پیام کنگره بین المللی آموزش فنی و حرفه ای است که از 13لغایت16 ماه می در شانگهای برگزار گردید. آموزش، استخدام و توانمند سازی پیام های اصلی ما برای دسیابی به جوامع  و اقتصاد سبز برای یک قرنٍ پایدارتر است .دراین روزمن از همه دولت ها، سازمان های جوانان و انجمن های بین المللی می خواهم  تا جوانان را بسیج و آنان را درسیاست گزاری هایی که به خود آنان مربوط است ، مشارکت دهند. این حرکت برای ساخت جوامع پایدار، صلح آمیز و با آینده ای پررونق ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha