مدیركل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌ شرقی با اشاره به خیل عظیم مصدومان زلزله در شهرستان اهر، ورزقان و هریس از كاهش ذخایر خونی استان خبر داد و گفت: گروه‌های خونی منفی مورد نیاز است.

كاهش ذخایر خونی در مراكز درمانی مناطق‌زلزله‌زده / گروه‌های خونی منفی مورد نیاز است
سلامت نیوز : مدیركل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌ شرقی با اشاره به خیل عظیم مصدومان زلزله در شهرستان اهر، ورزقان و هریس از كاهش ذخایر خونی استان خبر داد و گفت: گروه‌های خونی منفی مورد نیاز است.

دكتر محمدرضا خلیلی در گفت‌وگو با (ایسنا)، از مردم خواست با توجه به نیاز گسترده به انواع گروه‌های خونی، در اهدای خون به امروز یا فردا اكتفا نكنند و برای تامین ذخایر خونی حتی الامكان تا پایان هفته به مراكز پایگاه خونگیری در تبریز مراجعه كنند.مدیركل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینكه از زمان وقوع زلزله تاكنون 2 هزار واحد خونی از استان اردبیل، ارومیه و تهران به استان ارسال شده است گفت: یك‌هزار و 500 واحد خونی نیز از ذخایر خونی استان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی از فعال‌بودن ساختمان آخونی و مسجد كبود به منظور خونگیری از همشهریان خبر داد و یادآور شد: مردم استان استقبال خوبی از اهدای خون به منظور كمك‌رسانی به زلزله‌زدگان كردند.مدیركل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌شرقی همچنین از اعلام آمادگی ادارات و سازمان‌ها به منظور تامین نیازهای خونی زلزله‌زدگان خبر داد.وی یادآور شد: تاكنون به تمامی درخواست‌های خونی مراكز درمانی اهر و ورزقان و بیمارستان‌های امام‌رضا (ع)، سینا و شهدای تبریز پاسخ داده شده است. پرسنل تا پنج بامداد امروز مشغول خونگیری بودند و مردم در صورت امكان با توجه به ترافیك كاری پایگاه‌های انتقال خون به صورت گروهی مراجعه نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha