یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 54516

متخصصان تغذیه و سلامت عمومی تاكید كردند نوجوانانی كه وزن طبیعی دارند اما خود را چاق تصور می‌كنند در سنین بالاتر بیشتر با خطر ابتلا به چاقی و اضافه وزن مواجه می‌شوند.

اگر به چاقی فكر كنید، چاق می‌شوید!

سلامت نیوز : متخصصان تغذیه و سلامت عمومی تاكید كردند نوجوانانی كه وزن طبیعی دارند اما خود را چاق تصور می‌كنند در سنین بالاتر بیشتر با خطر ابتلا به چاقی و اضافه وزن مواجه می‌شوند.

متخصصان نروژی در یك مطالعه جدید دریافتند: نوجوانانی كه با وجود داشتن وزن طبیعی خود را چاق می‌پندارند بیشتر مستعد افزایش وزن در دوران بزرگسالی هستند. یك توجیه رای این رابطه تشدید استرس روانی ناشی از افزایش چربی و سایز دور كمر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان متذكر شدند كه استرس روانی مربوط به داشتن تناسب اندام همراه با تصور چاق بودن در نهایت منجر به افزایش وزن بدن می‌شود.متخصصان نروژی هم چنین یادآور شدند: یك توجیه دیگر برای رابطه فوق این است كه جوانانی كه توهم چاق بودن دارند اغلب عادات تغذیه‌ای خود را تغییر می‌دهند و نظم وعده‌های غذایی خود را به هم می‌زنند برای مثال از خوردن صبحانه امتناع می‌كنند تا لاغر شوند اما برعكس این اقدام باعث چاقی آنها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha