اكنون این نیاز در مناطق زلزله زده بیشتر شده است و از مردم درخواست داریم با توجه به شرایطی كه وجود دارد، برای اهدای خون به مراكز خونگیری مراجعه كنند.

اعلام نیاز سازمان انتقال خون برای گروه‌های خونی منفی

سلامت نیوز : رییس سازمان انتقال خون با اشاره به اینكه تاكنون هزار و 650 واحد خونی به بیمارستان‌ها و مراكز درمانی مناطق زلزله زده ارسال شده است، از مردم بویژه دارندگان گروه‌های خونی منفی خواست تا برای اهدای خون به مراكز خونگیری مراجعه كنند.

دكتر غلامرضا توگه در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت بیمارستا‌ن‌های مناطق زلزله زده در خصوص نیاز به خون، اظهار كرد: روز گذشته و پس از وقوع زلزله، 500 واحد خونی از استان آذربایجان غربی به پایگاه‌ها و مراكز درمانی محل وقوع زلزله ارسال شد.

وی ادامه داد: امروز نیز 1150 واحد خونی از استان‌های تهران و البرز آماده و به آذربایجان شرقی فرستاده شده است.رییس سازمان انتقال خون با بیان اینكه گروه‌های خونی منفی به علت كمیاب بودن همواره مورد نیاز بوده‌اند، اظهار كرد: اكنون این نیاز در مناطق زلزله زده بیشتر شده است و از مردم درخواست داریم با توجه به شرایطی كه وجود دارد، برای اهدای خون به مراكز خونگیری مراجعه كنند.توگه در پایان عنوان كرد: تاكنون اعلام نیاز ویژه برای خون از تبریز نداشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha