یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 54523

شیوه های رفع خستگی در دنیا نیز متفاوت است .

 سلامت نیوز : در این مطلب به نقل از «نیوزویک» به شیوه های رفع خستگی در دنیا نگاهی می اندازیم.

سوئد: استراحت بین کار در این کشور ساعت ۱۰ صبح و سپس ۳ بعدازظهر است. این زمان استراحت فیکا نام دارد یعنی ترک کردن محل کار برای صرف قهوه و شیرینی.

نتایج بررسی که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، نشان می دهد کارمندانی که در طول روز با همکاران خود معاشرت می کنند نسبت به افرادی که تنهایی را ترجیح می دهند، قدرت تمرکز بیشتری دارند.

هند: ماساژ استرس را رفع می کند، فعالیت سیستم لنفاوی را بهبود می بخشد و میگرن را تسکین می دهد. نوعی از ماساژ باعث تمرکز می شود و آگاهی فرد را بالا می برد.

ژاپن: در بیشتر کشورهای آسیایی، رسم بر این است که قبل از ورود به منزل کفش را درمی آورند. در کشور ژاپن کارمندان با ورود به محل کار نیز کفش های بیرون خود را درمی آورند و دمپایی راحت می پوشند. راحت بودن پا نه تنها باعث افزایش تمرکز می شود بلکه درد پا را از بین می برد.

فنلاند: حمام سونا در همه جای این کشور به چشم می خورد، اعم از حیاط خلوت، ویلاهای کنار رودخانه ها، ساختمان های آپارتمانی، هتل و پشت بام بیشتر ساختمان های اداری.رسم بر این است که هفته ای یک بار همکاران در سونای گرم دور هم جمع شوند. گاهی نیز جلسات کاری در سونا برگزار می شود.

حرارت، فشار خون را کاهش می دهد و با گشاد کردن رگ ها، ضربان قلب را کند می کند. البته این امر برای بیماران قلبی یا مبتلا به فشار خون خطرناک است. سازمان ملل، مردم این کشور را در رده دوم فهرست خوشحال ترین مردم جهان قرار داده است.

غرب آفریقا: طبل زدن علاوه بر کاهش استرس، خلق و خوی فرد را نیز بهبود می دهد. نتایج بررسی دیگری نیز نشان می دهد که این کار سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. طبل زدن گروهی، باعث افزایش تمرکز می شود.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha