سلامت نیوز : سازمان انتقال خون طی انتشار اعلامیه‌ای ضمن عرض تسلیت به بازماندگان واقعه تلخ زلزله روز گذشته در استان آذربایجان شرقی با سپاس و قدردانی از مردم نوعدوستی که با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، برای کمک به هموطنان زلزله زده، خون اهدا کرده‌اند، تقاضا كرد که این عمل خداپسندانه را به روزهای کنونی محدود نکنند و به طور مداوم ذخایر خونی مراکز انتقال خون کشور را تقویت کنند تا در صورت نیاز بیشتر به خون، شبکه خونرسانی کشور با اطمینان از پشتیبانی هموطنان عزیز اهداکننده، برای تأمین خون و فرآورده‌های خونی با سرعت هر چه بیشتر اقدام نماید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متن این اطلاعیه به شرح زیر است: «هموطنان شریف، مؤمن و ایثارگر؛ وقوع زلزله عصر یکشنبه 21 مردادماه در استان آذربایجان شرقی که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عزیز و روزه دار کشورمان شد باعث تأسف و تأثر فراوان گردید و همگان را در غم و اندوهی بزرگ فرو برد.

با وجود پس لرزه های بعدی و نیز احتمال وقوع زلزله‌ای دیگر در این منطقه، مردم ایثارگر و نوع دوست با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، به منظور نجات مجروحان حادثه، اقدام به اهدای خون کردند که با گزارش‌های رسیده از سایر پایگاه‌ها، اهدای خون برای نجات جان حادثه دیدگان در سراسر کشور همچنان ادامه دارد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «سازمان انتقال خون ایران در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله با ارسال 1500 واحد خون برای مراکز درمانی استان آذربایجان شرقی، اولین اقدامات لازم را که در راستای وظایف این سازمان است، به انجام رساند.

سازمان انتقال خون ایران بدین وسیله ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و آرزوی بهبودی هر چه سریع تر برای مجروحان و مصدومان این واقعه، اعلام می دارد که در غم و تألم این عزیزان شریک بوده و با تمام توان، آماده خونرسانی برای نجات زندگی مجروحان است.

همچنین با سپاس و قدردانی از مردم نوع دوستی که با مراجعه با پایگاه‌های انتقال خون، برای کمک به هموطنان زلزله زده، خون اهدا کرده‌اند، تقاضا دارد که این عمل خداپسندانه را به روزهای کنونی محدود نکنند و به طور مداوم ذخایر خونی مراکز انتقال خون کشور را تقویت کنند تا در صورت نیاز بیشتر به خون، شبکه خون رسانی کشور با اطمینان از پشتیبانی هموطنان عزیز اهداکننده، برای تأمین خون و فرآورده‌های خونی با سرعت هر چه بیشتر اقدام نماید.

با دعای خیر به درگاه خداوند رحمان برای شفای مجروحان و مصدومان حادثه زلزله و طلب رحمت و مغفرت برای کشته شدگان، از خداوند متعال برای بازماندگان و داغ دیدگان، صبر و شکیبایی مسئلت داریم. همچنین برای گروه‌های امدادی که با تمام توان خود از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه به کمک هموطنانمان شتافتند آرزوی قوت و توفیق داریم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha