سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای استقرار بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله زده و ارایه خدمات درمانی به مصدومان از شب گذشته، از مسایل بهداشتی به عنوان یكی از تهدیدهای پس از زلزله ابراز نگرانی كرد.

دكتر سید حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره اقدامات انجام شده برای ارائه هر چه بهتر خدمات درمانی به مصدومان مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی، گفت: روستای ورزقان یكی از مناطقی بوده كه شدیدا مورد آسیب قرار گرفته است. این روستا بیمارستان دایر نداشته و بیمارستانی در این منطقه در حال ساخت است. به همین دلیل از شب گذشته وزیر بهداشت دستور برپایی بیمارستان صحرایی در روستای ورزقان را صادر كرد. بر این اساس از شب گذشته بیمارستان صحرایی در این منطقه دایر و خدمت‌رسانی در آن آغاز شد.

بیمارستان اهر فعالیت خود را از سر گرفت

وی افزود: بیمارستان‌های شهرستان اهر و روستای هریس نیز به دنبال لرزش‌های ناشی از زمین لرزه، دچار آسیب شده بودند. شب گذشته بیشتر خدمات ارائه شده به مصدومان شهرستان اهر در حیاط بیمارستان انجام شد اما از آنجا كه آسیب وارد شده به این بیمارستان جزئی بود، به دنبال اقدامات انجام شده، امروز این بیمارستان فعالیت خود را از سر گرفت. در روستای هریس نیز بیمارستان صحرایی دایر و خدمات لازم به مصدومان ارائه شد.معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در مجموع مصدومان خدمات درمانی لازم را دریافت كرده و در صورت نیاز در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و بر اساس صدمات وارد شده باید دوران نقاهت را طی كنند.

مسایل بهداشتی؛ از تهدیدهای پس از زلزله است

امامی رضوی مسائل بهداشتی را یكی از تهدیدهای پس از زلزله عنوان كرد و گفت: در حال حاضر مسائل بهداشتی نیز مراقبت می‌شود و تحت كنترل قرار گرفته است. از آنجا كه مشكل قطع و كمبود آب پس از زلزله مطرح می‌شود، اقدامات لازم در جهت پیگیری این موضوع نیز در حال انجام است تا مبحث كمبود آب و مسائل بهداشتی ناشی از آن مشكل‌ساز نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha