سلامت نیوز : نماینده سابق اهر در مجلس شورای اسلامی گفت:اگر اطلاع رسانی به موقع توسط صدا و سیما انجام می‌شد کمک‌های مردمی و حتی کمک‌های خارجی به این مناطق سرازیر می‌شد.

مسعودی ریحان در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: زلزله روز گذشته باعث خرابی و خسارات زیادی به خانه‌ها مردم و محل کسب و کار مردم شده است و بسیاری از خانه‌ها تخریب شده است. وی ادامه داد: مردم این شهرستان‌ها به اندازه کافی از فشار اقتصادی در رنج و مشقت بودند و معضل بیکاری مردم این مناطق، آنها را در گرفتاری قرار داده است و امروز که با این حادثه تلخ خانه‌های مردم ویران شده است دولت باید تدابیری بیاندیشد که سریع‌تر مردم در خانه‌های امن زندگی کنند. وی تصریح کرد: مسئولان باید بازماندگان زلزله را دریابند و با این وضع اقتصادی آشفته و با این بیکاری مردم را تنها نگذارند و نباید این مردم به خاطر مشکلات مالی زیر ساختمانهای تخریب شده باشند و نگذارند درد دیگری به درد آنها اضافه شود.

وی افزود: متاسفانه صدا و سیما در امر اطلاع رسانی خوب عمل نکرد و حتی شبکه استانی هم ضعیف عمل کرد و شبکه‌های خارجی خیلی بهتر از صدا و سیما عمل کردند. وی افزود: اگر اطلاع رسانی به موقع توسط صدا و سیما انجام می‌شد خیلی از کمک‌های مردمی و حتی کمک‌های خارجی به این مناطق سرازیر می‌شد و متاسفانه تا ساعت ۵ صبح امروز هیچ نیروی امدادی و کمکی صورت نگرفت. وی تاکید کرد: اگر از دیشب امدادرسانی هوایی و بالگردهای امداد در منطقه حضور پیدا می‌کردند شاهد تلفات کمتری بودیم چرا که برخی برای انتقال اعضای خانواده خود به بیمارستان تبریز چند ساعت در راه بودند و راههای مواصلاتی هم با مشکل مواجه بود اما متاسفانه بالگرد‌ها به موقع در منطقه حضور پیدا نکردند.

نماینده اهر در دوره هشتم مجلس اظهار داشت: در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی و زلزله‌ای که در اردبیل و روستای بنمار رخ داد آقای خاتمی در این روستا حضور پیدا کردند و از مردم آنجا دلجویی کردند و حتی اول مهر نیز در یکی از مدارس آنجا حضور یافتند. وی ادامه داد: رییس جمهوری که هر روز به سفر می‌رود و در استان‌ها حضور پیدا می‌کند به مناطق زلزله زده هم سری بزند. حضور رییس جمهور در این مناطق موجب تسریع در امدادرسانی خواهد شد و باعث تسلی خاطر مردم داغدیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha