شامگاه یكشنبه، پنجمین عمل پیوند قلب در بیمارستان مسیح دانشوری با موفقیت انجام شد.

دکتر« کتایون نجفی زاده » مسوول مرکز فراهم آوری اعضای پیوند بیمارستان مسیح دانشوری با اعلام این خبر در گفت و گو باایسنا، گفت: چهارمین پیوند قلب از فرد مرگ مغزی نهم تیرماه به یک بیمار نیازمند انجام شد که در حال حاضر وضعیت جسمی وی رضایت بخش است.


وی با اشاره به اینکه پنجمین پیوند قلب نیز در این بیمارستان ساعت 18 تا 24 ، روز یكشنبه 24 تیرماه با موفقیت انجام شده است؛ افزود: پس از محرز شدن مرگ مغزی اهداء کننده با رضایت خانواده وی، قلب دهنده به بیمار دچار ناراحتی قلبی و متقاضی پیوند اهداء شد که در حال حاضر وضعیت عمومی بیمار مطلوب است.


دکتر نجفی زاده، برگزاری چهارمین جشن نفس را عامل ترویج اهداء عضو در کشور دانست و تصریح کرد: به طوری که طی یک هفته پس از برگزاری این جشن در بیمارستان مسیح دانشوری سه عضو اهدایی کبد، کلیه و قلب داشته‌ایم و این اعضاء با هماهنگی وزارت بهداشت به بیماران نیازمند پیوند زده شد و جان سه بیمار نیازمند عضو نجات یافته است.


لازم به ذکر است؛ تاکنون در مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری 34 کبد، 22 قلب، 89 کلیه و 18 ریه فراهم و نگهداری شد و به نقاط مختلف کشور برای پیوند به بیماران نیازمند ارسال شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha