سلامت نیوز :  استاندار آذربایجان شرقی باز بودن مسیر تبریز - اهر را نیاز اصلی گروه‌های امدادرسان دانست و از مردم خواست کمترین تردد را در این مسیر داشته باشند تا کار امدادرسانی به مجروحین حادثه به سرعت انجام گیرد.

احمد علیرضابیگی شب گذشته در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان، اظهار داشت: ماشین‌های آواربرداری در حال حرکت به سمت مناطق زلزله زده و آمبولانس‌ها نیز در حال انتقال مجروحان به بیمارستان‌های تبریز هستند؛ با این حال این محور دچار تراکم و تردد سنگینی است و برخی ابنیه راهداری نیز در این مسیر آسیب دیده است. وی ضمن تسلیت به بازماندگان قربانیان زلزله‌های روز شنبه و ابراز همدردی با آنان، افزود: تمام اقدامات لازم برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده انجام یافته و به واسطه پیش بینی‌های گذشته، ایستگاه‌های مناسب تدارکات و امدادرسانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ علیرضابیگی با بیان اینکه تمرکز اصلی عملیات امداد در حال حاضر بر روی آواربرداری و نجات افراد گرفتار در زیر آوار است، عنوان کرد: آخرین گزارش‌های رسیده حاکی از اتمام عملیات آواربرداری در اهر است و مداوای مجروحان در حال انجام است. وی از استقرار بیمارستان صحرایی ورزقان در ساعات آینده خبر داد و ابراز کرد: بالگردهای نیروهای مسلح و هلال احمر به همراه تیم‌های امدادی به منطقه اعزام شده و رئیس جمعیت هلال احمر کشور هم در منطقه حاضر است. علیرضابیگی تاکید کرد: چادر و پتو برای اسکان زلزله زدگان به اندازه کافی موجود است و در شرایط فعلی بیشتر از همه به آرامش مردم احتیاج داریم.

وی هوشیاری مردم و رعایت نکات ایمنی را ضروری دانست و از مردم خواست ضمن همکاری در آرام نگه داشتن ترافیک شهر تبریز، به کار انتقال مجروحان به بیمارستان‌های تبریز و تردد ماشین‌های امداد کمک کنند. علیرضابیگی با بیان اینکه کادر درمانی بیمارستان‌های تبریز در حال انجام وظیفه و امدادرسانی به مجروحان هستند، ادامه داد: متاسفانه ۱۸ نفر از مجروحان زلزله در بیمارستان‌های تبریز جان باخته‌اند. استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کشته شدن ۴۵ نفر و مصدومیت بیش از ۵۰۰ نفر در اهر، بیان کرد: تیم‌های امدادی از ساعات اولیه بعد از زلزله به این شهرستان اعزام شده‌اند و کار امداد و مداوای مجروحان و انتقال آن‌ها به بیمارستان‌های تبریز در حال انجام است. وی خاطرنشان کرد: ۶۰ روستا در اهر بین ۶۰ تا ۸۰ درصد و چهار روستا نیز به طور کامل تخریب شده است و ۵ تا ۱۰ درصد از حاشیه شهر اهر نیز دچار آسیب شده است. علیرضا بیگی در پایان گفت: در هریس ۵۰ نفر کشته و یکصد نفر مجروح و در ورزقان نیز ۴۰ نفر کشته و ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

ستاد بحران آذربایجان‌ شرقی به ورزقان اعزام شد

ستاد بحران آذربایجان‌شرقی به ریاست استاندار آذربایجان شرقی دقایقی پیش برای برای بررسی بیشتر زلزله به همراه تمام اعضای ستاد به منطقه زلزله‌زده ورزقان اعزام شدند.احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان شرقی دقایقی پیش پس از تشکیل ستاد بحران در تبریز به همراه تمام اعضای ستاد بحران برای تشکیل جلسه و بررسی موضوع به شهرستان ورزقان یکی از مناطق زلزله‌زده عازم شدند. عصر روز گذشته دو زمین لرزه به بزرگی ۶ و دو دهم و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین «ریشتر» به ترتیب شهرستان‌های اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha