دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۶

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: من و هیچکدام از معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمه تکمیلی نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مرضیه وحید دستجردی با بیان این مطلب در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای شورای مرکزی جنبش عدالت خواه دانشجویی که خواستار حذف بیمه تکمیلی مسئولان شده بود، گفت: اگر منظور شما من هستم که باید بگویم نه من و نه هیچکدام از معاونان من بیمه تکمیلی نداریم، بیمه ما مثل بیمه همه مردم یک بیمه عادی است. ولی اگر منظور شما حذف این بیمه در کل کشور است باید بگویم اختیار این کار در دست من نیست و شما باید این مساله را با وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی در میان بگذارید.

ردیف بودجه کنترل جمعیت از بودجه وزارت بهداشت حذف شده است

دکتر مرضیه وحید دستجردی در پاسخ به سئوال دانشجویی دیگر که خواستار توضیح وزیر درباره برنامه های جمعیتی وزارت بهداشت شده بود، افزود: در حال حاضر هیچ برنامه ای تحت عنوان تنظیم خانواده در وزارت بهداشت انجام نمی شود و برنامه های این بخش را به سمت سلامت باروری مادران، سلامت نوزادان، درمان ناباروری، فاصله مناسب موالید و جلوگیری از تک فرزند، جلوگیری از ازدواج دیررس و با سن بالا و کارهای فرهنگی در این زمینه متمرکز کرده‌ایم.وی افزود: امسال بودجه 16 میلیارد تومانی تنظیم خانواده نیز از بودجه ما حذف شده است و از زمانی که مقام معظم رهبری به مساله تهدید نسل اشاره داشتند ردیف بودجه کنترل جمعیت وزارت بهداشت حذف شده است.

تشکیل سازمان بیمه ایرانیان دست ما نیست

وی در خصوص تشکیل سازمان بیمه ایرانیان نیز گفت: بعد از تصویب برنامه پنجم توسعه جلسات متعددی با بیمه ها و معاونت راهبردی ریاست جمهوری در این خصوص داشته‌ایم. تشکیل این سازمان در اصل وظیفه ما نیست ولی ما با تیم کامل در تمام جلسات مربوط به آن شرکت کرده و نظرات خود را ارائه داده‌ایم. دبیرخانه سازمان بیمه ایرانیان نیز در وزارت بهداشت تشکیل شده است، در واقع هر کاری وظیفه ما بوده یا دست ما بوده است در این خصوص انجام شده است.وی ادامه داد: همه محدودیت‌هایی هم که برای کارکنان در این خصوص در نظر گرفته شده بود را حذف کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha