سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5457

براساس گزارش‌های مختلف منتشر شده در چین بعد از امكان كسب سود بسیار در اثر افزایش جمعیت موش‌ها در استان همسایه شانگهای یعنی هونان این حیوان به منوی غذای رستوران‌های این منطقه بازگشته است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارش روزنامه‌ای در گوانگجو كامیون‌های پر از موش در اواخر شب به بازار حیوانات وحشی منطقه بایون وارد شده و بار خود را می‌فروشند.
مقامات چینی در سال 2003 و همزمان با شیوع بیماری سارس كه از جنوب چین شروع شد، فروش بسیاری از حیوانات وحشی از جمله موش را ممنوع كرده بودند. گفته می‌شد این بیماری می‌تواند از راه گوشت آلوده هم انتقال یابد كه همین امر باعث ممنوعیت فروش گوشت این حیوانات شده بود.
اگر چه جامعه علمی و پزشكی درباره انتقال این بیماری از طریق حیوانات خاصی موافق نیست اما به هر حال فروش این حیوانات ممنوع شده بود.
بعد از شیوع سارس در استان گوانگجو چین علائم تنفسی حادی بروز پیدا كرد كه به سرعت در سراسر جهان انتشار یافت و بیش از 8 هزار نفر را آلوده كرد‌ و جان بیش از 800 نفر را گرفت.
مقامات هونان چین كه سیل‌های اخیر این منطقه و آب گرفتگی سوراخ‌ها باعث بیرون آمدن حدود 2 میلیارد موش در منطقه آن‌ها شده بود گزارش‌های این روزنامه را رد كردند.
موش‌ها به طور سنتی یكی از غذاهای محبوب در جنوب چین هستند و عده‌ای معتقدند كه گوشت آن‌ها بسیار مغذی‌تر از گوشت خوك یا مرغ است.
در این گزارش آمده كه قیمت هر موش بین 40 تا 50 یووان (5 تا 6 دلار) بوده است و در شهرهای فان یو، ژائوكینگ، دانگووان و هانهایی فروخته شده‌اند.
در اوایل امسال هم رسانه‌های چینی از بازگشت نوعی گربه به منوی رستوران‌های شهر گوانگ دونگ خبر داده بودند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha