دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 54603
سلامت نیوز : گروهی از محققان آمریکایی موفق شدند یک واکسن ضد هپاتیت برای پیشگیری از ابتلای کودکان به این بیماری بسازند که سیستم دفاعی بدن کودک را در مقابل احتمال ابتلا به ویروس هپاتیت افزایش می‌دهد.

بر پایه این گزارش؛ انتظار می‌رود که این واکسن در سالهای آینده به بازار بیاید.این محققان در جریان تحقیقات در این زمینه دریافتند: آنتی بادی هایی که از مادر به جنین منتقل می‌شود نمی‌تواند کودک را به طور کامل از احتمال ابتلا به ویروس هپاتیت مصون نگه دارد.سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود ارزیابی کرده است که حدود یک میلیون و 400هزار نفر سالانه به ویروس هپاتیت مبتلا می شوند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این سازمان تاکید کرده است: موارد ابتلای جدید در کشورها و مناطقی بروز می‌کند که میانگین آلودگی اعم از آلودگی زیست محیطی و غذایی بالا است و کمبود آب بهداشتی و سالم وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی اخیراً هشدار داد که بیماری هپاتیت و عفونت کبدی به طور کلی خطرناکتر از بیماری ایدز برای انسان است.این سازمان در گزارش خود تاکید کرد: ویروس هپاتیت همچنان خطر بزرگی در جهان به شمار می‌روند و نزدیک به 240 میلیون نفر در جهان مبتلا به هپاتیت نوع B و حدود 150 میلیون نفر مبتلا به هپاتیت نوع C هستند.هپاتیت حاد ویروسی یک التهاب شایع کبد‌ی است که به وسیله‌ ویروس‌ های هپاتیت E ، A ،B ،C  ایجاد می‌شود.هپاتیت A از طریق خوردن مواد آلوده مثل آب و غذای آلوده به فاضلاب انتقال می‌یابد و بی‌اشتهایی شایع‌ترین علامت آن است.

سایر علایم آن شامل تهوع، استفراغ، درد در ناحیه بالایی شکم و ادرار تیره و زرد است و بهبودی معمولاً کامل بوده و عوارض طولانی مدت به ندرت دیده می‌شود.هپاتیت C ،B می‌توانند به‌ صورت مزمن در آمده و افراد مبتلا می‌توانند ناقل بیماری شوند. این دو نوع بیماری از طریق خون، محصولات خونی، دستگاه تناسلی و بزاق انتقال می‌یابند.ویروس هپاتیت D برای بقا و انتقال، به ویروسB متکی است. این بیماری می‌‌تواند همزمان با هپاتیت B ایجاد شود و معمولاً به صورت مزمن در می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha