دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 54618

مردم گریان، مردم ترسیده، مردم بی‌پناه و آشفته، مردم تشنه و گرسنه، مردمی كه دیگر نفس نمی‌كشند، مردمی كه هنوز نفس می‌كشند اما در گور دخمه‌هایی تاریك مدفون شده‌اند، چشم به‌راه امدادگرانی كه بیایند و تن‌های مجروحشان را از دل آوار بیرون بكشند .

خواب گسل‌ها خرگوشی است
سلامت نیوز : زلزله ، حوالی پنج عصر شنبه شهرستان‌های اهر، ورزقان و كلیبر را لرزاند تا 300 كشته و بیش از 1400 مجروح باقی بگذارد و ثابت كند كه خواب گسل‌های زمین، سبك و خرگوشی است و همیشه وقتی هیچ‌كس منتظر بیدار شدن‌شان نیست، از خواب می‌پرند و لرز می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ فقط كافی است شما هم مثل ما عكس‌های مناطق زلزله‌زده را ببینید تا باور كنید كه بیشتر خانه‌های ویران شده در زلزله، سست و نااستوار بوده است یا از خشت و گل ساخته شده كه بلافاصله با اولین تكان زمین فرو ریخته یا از آجر بوده، اما اصول مقاوم‌سازی در آنها رعایت نشده است.

خیلی از صاحبان آن خانه‌های ویران شده، چه آنها كه زنده‌اند و چه آنها كه حالا زیر خاك آرمیده‌اند، حتما خودشان پیش از زلزله، از ناامنی خانه‌هایشان با خبر بوده‌اند و ترك‌های روی دیوارها و سقف خانه‌شان، حتما آنها را به این نتیجه رسانده بوده كه روزی شاید در چاردیواری‌هایشان، زنده به گور شوند، اما بیشترشان توان مالی تغییر تقدیرشان را نداشته‌اند.

شاید آنها جزو روستایی‌هایی بوده‌اند كه برای گرفتن وام مسكن روستایی به بانك‌ها مراجعه كرده‌اند اما فهمیده‌اند كه نرخ سود تسهیلات مسكن روستایی در بانك‌ها به جای پنج درصدی كه دولت قولش را داده، ‌از سوی برخی بانك‌های متخلف 21 درصد اعلام می‌شود؛ شاید فهمیده‌اند كه وام‌های اینچنینی برای مقاوم‌سازی خانه‌هایشان كافی نیست، شاید آنقدر روزگارشان سخت می‌گذشته است كه هر بار پولی دست‌شان را گرفته، ترجیح داده‌اند با آن، زخم‌های دیگر زندگی‌شان را مرهم بگذارند، شاید هم ... .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha