سلامت نیوز : سازمان غذا و داروی آمریکا با این داروی جدید به نام" Lucentis " برای درمان بیماری ادم ماکولار که چشمان بیماران دیابتی به آن مبتلا شده و آنها را تا مرحله نابینایی می برد؛ تایید کرد.

این داروی جدید حاوی ماده فعال و موثر " ranibizumab " است که به فرم مایع است.سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه کرد که جوانب احتیاط به هنگام تزریق آن به داخل چشم مدنظر قرار گیرد و این عملیات را یکی از متخصصان پزشکی با میانگین یک بار در هر ماه انجام دهد.این سومین بار است که سازمان دارو و غذای آمریکا استفاده دارویی از داروی Lucentis را تایید می کند زیرا پیش از این استفاده از این دارو برای درمان بیماری دژنراسیونماکولا و همچنین آدم ماکولار چشمی ناشی از انسداد رگهای کوچک تغذیه کننده چشم را تایید شده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ادم ماکولار یکی از مشکلات افراد دیابتی و اولین مرحله رتینوپاتی دیابتی است.ادم ماکولار، اولین مرحله رتینوپاتی، وقتی اتفاق می‌افتد که میزان بالا و غیر قابل کنترل قند خون عروق خونی نازک داخل چشم را آسیب زده و موجب نشت مایع و چربی به داخل رتینا در پشت چشم می‌شود.تورم با بینایی متمرکز و وسیع تداخل دارد. با بدتر شدن اوضاع، کمبود اکسیژن اغلب موجب شروع چرخه تولید VEGF می‌شود.

رتینوپاتی دیابتی عارضه‌ای ناشی از دیابت است که به دلیل تغییرات ایجاد شده در رگ‌های خونی رخ می‌دهد. وقتی عروق خونی در شبکیه آسیب می­بینند ممکن است باعث نشت مایع یا خون شده یا منجر به رشد شاخه­ های عروقی شکننده و کلافه مانند شده و باعث تخریب شبکیه شود در نتیجه تصویری که شبکیه به مغز می­فرستد تار شده یا کج و معوج می­شود.رتینوپاتی دیابتی یکی از علل اصلی کاهش دید است و کسانیکه دیابت درمان نشده دارند 25 برابر شانس بیشتری برای کوری نسبت به افراد عادی دارند.

هر چه طول بیماری دیابت بیشتر باشد احتمال رتینوپاتی دیابتی بیشتر می­‌شود.در نزدیک به 80 درصد کسانی که لااقل 15 سال دیابت دارند صدمه به عروق شبکیه دیده می­شود. در مبتلایان به دیابت نوع یک (نوع جوانان) احتمال ابتلا به رتینوپاتی دیابتی در سنین پایین تر بیشتر است.بر اساس آمارهای مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماریهای آمریکا؛ تنها در آمریکا بیش از 26 میلیون نفر مبتلا به دیابت نوع اول و دوم هستند و این بیماری علت اصلی نابینایی دیابتی های 20 تا 74 ساله است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha