سلامت نیوز : انجمن مددکاران اجتماعی ایران به مناسبت زلزله استان آذربایجان شرقی در پیامی نسبت به عوارض و آسیب‌های اجتماعی ناشی از وقوع زلزله هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ در این پیام آمده است:

وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی در مرداد ماه ۱۳۹۱ همه ما را متاثر ساخت و خانواده‌های زیادی را داغدار کرد که عوارض ناشی از این حادثه محدود به آنچه که امروز شاهد هستیم، نخواهد بود بدون شک ماندگار‌ترین تاثیرات این نوع حوادث روانی و اجتماعی است که نیازمند مدیریت صحیح و ارائه خدمات مناسب و به موقع است. پیشگیری از این نوع حوادث به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن میسر نیست ولی می‌توان با اتخاذ تدابیر مناسب و مقاوم سازی بموقع ساختمان‌ها و اماکن و آموزش صحیح و مستمر به مردم عوارض و خسارات مادی و معنوی نیروی انسانی را کاهش داد.

همچنین تدوین برنامه حمایت اجتماعی از بازماندگان این نوع حوادث و ارائه کنندگان خدمات در چنین شرایطی می‌تواند زمینه را برای بازتوانی افراد به زندگی مستقل فراهم کرد. ضمن اینکه می‌توان با ثبت تجارب افراد در این زمینه و مستند سازی اقدامات انجام شده زمینه را برای ارتقاء کیفی خدمات در حوادث آینده که گریزی از آن‌ها نیست فراهم کرد.انجمن مددکاران اجتماعی ایران ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین این حادثه آمادگی خود را برای هر گونه همکاری اعلام می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha