سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 54650

مصرف سیگار بر تندرستی انسان اثر می گذارد و سبب از بین رفتن سلامت و ایجاد بیماری در فرد می شود. در واقع سیگار مرگ و نابودی انسان را نیز موجب می شود.

پیامدهای سیگار بر سلامت بدن را جدی بگیریم
سلامت نیوز : مصرف سیگار بر تندرستی انسان اثر می گذارد و سبب از بین رفتن سلامت و ایجاد بیماری در فرد می شود. در واقع سیگار مرگ و نابودی انسان را نیز موجب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ بر اساس تحقیقات انجام شده، معلوم شده است که مرگ در افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری است. همچنین طول عمر طبیعی در افرادی که سیگار می کشند، چند سال کمتر از افراد غیر سیگاری است. در اینجا اثرهای زیانبار سیگار را برروی هریک از دستگاه‌های بدن می خوانید.

اثرات سیگار بر روی دستگاه تنفّسی

کار دستگاه تنفّس در بدن، انتقال هوا و اکسیژن از خارج به بدن است. این دستگاه که از بینی شروع و به شش‌ها و ریه ختم می شود، مهم ترین قسمتی است که در خطر بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار قرار می گیرد. هوا از راه بینی وارد حلق و حنجره و سپس وارد شش می شود. راه‌های تنفّسی در بدن انسان از سلّول‌هایی که دارای مژه‌های ریزی هستند، پوشیده شده است. کار آنها حرکت به سمت بالا و بیرون است و موادّ خارجی و ترشّحات داخل راه‌های تنفّسی را به بیرون از بدن هدایت می کنند. با مصرف سیگار و دود حاصل از آن کار این سلول‌ها دچار مشکل می شود و به تدریج از بین می روند. درنتیجه این ترشّحات و موادّ خارجی در داخل شش‌ها و راه‌های تنفّسی باقی می مانند و موجب عفونت می شوند.

زیان‌های دیگری که کشیدن سیگار به دستگاه تنفّسی می زند عبارت‌اند از:

ا- افزایش میزان بیماری‌های دستگاه تنفّسی

2- احساس ناراحتی و سوزش در گلو و قفسه?ی سینه

3- مبتلا شدن به سرطان دستگاه تنفّس

4- تنگ شدن راه‌های دستگاه تنفّسی و ایجاد تنگی نفس

5- زیاد شدن خلط سینه و سرفه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha