سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 54657

بسیاری از افراد از ورزش‌های تابستان در فضای باز لذت می برند اما متخصصان طب ورزش هشدار می دهند که لازم است تا آنها اقدامات پیشگیرانه‌ای جهت جلوگیری از مشکلات سلامتی، انجام دهند.

از ورزش بیش از حد در هوای گرم پرهیز کنید

سلامت نیوز : محققان به ورزشکاران جوان هشدار دادند تا از ورزش کردن بیش از حد در هوای گرم پرهیز کنند.

بسیاری از افراد از ورزش‌های تابستان در فضای باز لذت می برند اما متخصصان طب ورزش هشدار می دهند که لازم است تا آنها اقدامات پیشگیرانه‌ای جهت جلوگیری از مشکلات سلامتی، انجام دهند.دکتر لایتس جازاروی استادیار در بخش جراحی ارتوپدی در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک و رئیس پزشکی ورزشی در مرکز مراقبت‌های اسکلتی عضلانی، گفت: آب و هوای گرم در تابستان افراد را به خارج از منزل می‌کشد و ورزشکاران جوان اغلب در مسابقات ورزشی رقابتی شرکت می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر جازاروی اشاره کرد همه این فعالیت‌ها برای قلب، ریه و عضلات مهم هستند اما مردم باید به یاد داشته باشند تا با استفاده از برخی نکات احتیاطی از خطرات مرتبط با گرما و همچنین صدمات ناشی از ورزش بیش از حد جلوگیری کنند.اگر شما قصد دارید تا به ورزش‌های رقابتی بپردازید و یا یک برنامه ورزشی را در فصل تابستان شروع کنید این مطلب را با دکتر خود هماهنگ کنید، به خصوص اگر نگرانی‌هایی در رابطه با وضعیت سلامتی داشته باشید.

به یاد داشته باشید که بر شرایط آب و هوا نظارت داشته باشید و قبل، در طی و بعد از ورزش یا بازی‌های ورزشی مایعات بنوشید. اگر صبر کنید تا تشنه شوید، ممکن است برای آبرسانی به بدن خیلی دیر شده باشد.دکتر جازاروی گفت: حتی در تابستان مهم است که عضلات و تاندون‌های خود را قبل از انجام فعالیت‌های ورزشی به آرامی گرم کنید و پس از آن که از نظر جسمی در خارج از منزل گرم و فعال شدید، باید به بدن خود وقت دهید تا عضلات سرد شوند، قبل از آن که وارد محیطی که به طور قابل توجهی متفاوت از محیط قبلی است نظیر ساختمانی با هوای خنک و مطبوع، شوید.

صدمات ناشی از ورزش بیش از حد در میان ورزشکاران جوان و تیم های مسافرتی تابستان و مسابقات که می تواند به ورزشکاران جوان برای تمرین سخت تر فشار بیاورد معمول است. خطر آسیب‌های ناشی از ورزش بیش از حد را می‌توان با آموزش متقابل و تناوب ورزش از یک فصل به فصل دیگری و استراحت برای چند هفته کاهش داد.علاوه بر این، پدر و مادران و ورزشکاران جوان باید علایم تکان و صدمه مغزی را بشناسند و از سیاست‌های برنامه‌های ورزشی سازمان یافته آگاه باشند تا بتوانند با آن مقابله کند.دکتر جازاروی گفت: هر کسی که تصور می‌کند دچار صدمه و تکان مغز منجر به بیهوشی شده است باید فورا از بازی حذف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha