چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶
سلامت نیوز: طبق یک اصل انسانی معمولا رییس جمهوری کشوری که فاجعه ای این چنینی را تجربه می کند اگر در مهمترین سفر دیپلماتیک هم حضور داشته باشد جهت نشان دادن همدردی ...

سفر رئیس جمهور کشورمان به عربستان برای شرکت در یک اجلاس غیر ضروری و همزمانی این سفر با رخ دادن فاجعه انسانی در استان آذربایجان و بی توجهی محمود احمدی نژاد و همراهانش به این مسئله ، باری دیگر تعجب همگان را برانگیخت.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از صراط ، در شرایطی که استان های شمال غربی کشورمان طی دو روز گذشته به علت رخ دادن پدیده زلزله خسارات سنگین مالی و جانی را متحمل شده و به احتمال زیاد هنوز تعداد اصلی کشته و زخمی های این حادثه تاسف بار به طور کامل مشخص نیست ، رئیس جمهور کشورمان بدون توجه به این فاجعه انسانی و برای شرکت در یک سفر غیر ضروری راهی عربستان سعودی شده که با توجه به سبقه گفتاری محمود احمدی نژاد تعجب همگان را برانگیخته است .

طبق یک اصل انسانی معمولا رییس جمهوری کشوری که فاجعه ای این چنینی را تجربه می کند اگر در مهمترین سفر دیپلماتیک هم حضور داشته باشد جهت نشان دادن همدردی برنامه های خود را نیمه کاره رها کرده و به هر ترتیب ممکن خود را به کشورش و به مناطق حادثه دیده می رساند یا حداقل با ارسال یک پیام تسلیت برای تصلی آسیب دیدگان و هموطنانش سعی می کند فضای جامعه را نسبت به این موضوع تلطیف کند اما ، متاسفانه برخلاف انتظار ، رئیس جمهور محترم کشورمان با اینکه در زمان وقوع حادثه در تهران حضور داشت بدون آنکه حتی اطلاعیه ای به خاطر این فاجعه انسانی ارسال کند ، ایران را به همراه کلیدی ترین یارانش ترک کرد!

جالب اینجاست که حتی اجلاسی که احمدی نژاد و همراهانش از شوق شرکت در آن از دو روز زودتر خود را برایش آماده کرده بودند نه تنها از لحاظ استراتژیک و دیپلماتیک با منافع جمهوری اسلامی همخوانی نداشته بلکه بنا به دلایلی از چند هفته قبل کارشناسان مسائل بین الملل، رئیس جمهور را از سفر  به عربستان در شرایط کنون و شرکت در این اجلاس باز داشته بودند ، اما طبق روال معمول دکتر احمدی نژاد و حلقه نزدیک به  وی "بقائی و اسفندیار رحیم مشایی" نظری مخالف داشتند .

در هر رو به نظر می رسد با توجه به شعار همیشگی دولت عدالت گستر و مردمی ، سفر زیارتی آن هم با بودجه بیت المال در شرایطی که مردم کشورمان همگی به دلیل از دست دادن تعداد زیادی از هموطنانمان داغدار هستند و کشور یکپارچه سیاه پوش شده است کمی با گفتار محمود احمدی نژاد در تعارض باشد .

در این سفر ثمره هاشمی، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی که از هموطنان آذری بوده و مدتی را به عنوان استاندار ارومیه در دولت نهم فعالیت داشته و به تازگی در حادثه رانندگی آسیب دیده بود ، بقایی و مشایی نیز به همراه خانواده هایشان ، رئیس جمهور را همراهی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha