چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال تقاضای بودجه 19 میلیارد تومانی برای برنامه‌های سلامت خانوار را داشته‌ایم که امیدواریم با آن موافقت شود.

دکتر مرضیه وحید دستجردی افزود: بودجه کنترل جمعیت كاملا حذف شده و تقاضای بودجه 19 میلیاردی برای سلامت خانوار داشته‌ایم که شامل بهداشت باروری، بهداشت مادر و نوزاد و کودکان است که امیدواریم این بودجه به ما تعلق بگیرد.وی ادامه داد: تاکنون نیز در جهت سیاست‌های کلی نظام در مورد جمعیت و منویات رهبری کارهای خوبی انجام داده‌ایم، در وزارت بهداشت سیاست‌های کنترلی وجود ندارد و سیاست ما فقط در زمینه سلامت خانواده و باروری است.وی اظهار داشت: قوانین محدودیت ساز جمعیتی را در دانشگاه‌ها بر اساس بند ب ماده 20 که به هیات امنای دانشگاه‌ها در تصمیم گیری استقلال داده است، اصلاح کرده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وزیر بهداشت گفت: دستورالعمل منع و محدودیت پرداخت وجه به کارکنان بر اساس دو فرزند را در انتهای سال گذشته اصلاح کردیم که این قانون برای کارکنان غیرهیات علمی و استادان غیرهیات علمی نیز اجرا می شود.دکتر دستجردی افزود: مرخصی‌های زایمان را برای همسران خانم‌هایی که زایمان می‌کنند نیز دو هفته قرار داده‌ایم. همه این قوانین را از ابتدای سال 91 به عنوان اولین وزارتخانه دولتی اجرایی کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha