سلامت نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله زلزله آذربایجان مسئله ملی است و مردم باید احساس همگرایی کنند گفت: مجلس آماده است تا اگر نیاز به متمم بودجه برای پیمودن مسیر بازسازی مناطق زلزله‌زده بود، این اقدام را تسهیل کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: شرایط تاثربرانگیزی را شاهد بودم. زلزله اخیر واقعه تلخ و دردناکی بود و از وقتی که خبر وقوع آن منتشر شد، حزنی بر همه حاکم شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: از لحاظ اول وقوع زمین‌لرزه از طریق نمایندگان استان پیگیر مسئله بودم و در جلسه روز گذشته مجلس نیز مسئولان دولتی حضور داشتند و گزارش‌ها حاکی از پیشرفت امور در شرایط اولیه بود، اما متاسفانه هنوز مردم مشکلاتی دارند که باید هر چه سریع‌تر رفع شود.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس مسئول است تا نحوه اسکان هر چه سریع‌تر زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق آسیب‌دیده را بررسی کند.

عضو فراکسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نهم یادآور شد: یکی از مشکلات مردم کمبود چادر است که باید در کنار سایر نیازهای آنها تامین شود.

وی ادامه داد: نباید مردمی که صدمه دیده‌اند به خاطر چادر نگرانی و اضطراب داشته باشند، باید به ضایعات بهداشتی در اسرع وقت رسیدگی شود.

دکتر لاریجانی ادامه داد: در زمان حاضر احتیاج به پزشکانی است که به زلزله‌زدگان سر بزنند و به مسائل درمانی و عاطفی آنها کمک‌رسانی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خوشبختانه استان آذربایجان‌شرقی ظرفیت پزشکی خوبی دارد و می‌تواند از سایر استان‌ها نیز کمک بگیرد.

وی افزود: یکی از مواردی که مردم زلزله زده همواره بر آن تأکید داشتند این بود که توان پرداخت اقساط وام های قرض الحسنه ساخت منازل را ندارند که باید در این مورد تدبیری شود تا گزارش های مردم رفع  شود.

وی ادامه داد: دغدغه‌ای که مستمراً از بازدیدها از طرف پیر و جوان گفته می‌شد این است که نگران اسکان خود در یکی دو ماه آینده هستند و با توجه به آغاز فصل سرما و زمستان باید هر چه سریع‌تر نگرانی آنها رفع شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: موضوعی که از سوی روستاییان زلزله‌زده مطرح می‌شود این است که مصالح ساختمانی به آنها واگذار شود تا خودشان با استفاه از نیروهای مردمی عملیات نوسازی را انجام دهند که به نظر می‌رسد در افزایش سرعت ساخت‌وساز هم تاثیرگذار است.

این نماینده مجلس نهم افزود: باید جانمایی‌های جدیدی برای روستاهای تخریب شده انجام و با الگوی مناسبی ساخت و ساز آنها آغاز شود.

لاریجانی تاکید کرد: زلزله‌زدگان تألمات روحی زیادی دارند و نباید فشار روحی دیگری به آنها وارد کرد بلکه باید همه امکانات برای رفاه آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: برداشت بنده از بازدیدها این است که مردم مضطرب هستند که باید از مسئولان چاره‌ای برای رفع اضطراب آنها شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنیاد مسکن معتقد است که ظرف دو ماه می‌تواند خانه‌های تخریب‌شده را به جای خوبی برساند که امیدواریم این پیش‌بینی بنیاد واقع‌بینانه باشد. رادیو و تلویزیون از دیشب اخبار و اطلاعات زلزله را خوب پوشش داد و رئیس سازمان صداوسیما هم دستور داده که پوشش خبری لازم در این‌باره انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئله زلزله آذربایجان مسئله ملی است و مردم باید احساس همگرایی کنند، ضمن آنکه مجلس آماده است تا اگر نیاز به متمم بودجه برای پیمودن مسیر بازسازی مناطق زلزله‌زده بود، این اقدام را تسهیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha